| کد خبر: 231929 |

گفتگو با مقامات ایکائو درباره آخرین اقدامات ایران نسبت حادثه هواپیمای اوکراینی

معاون وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با مقامات ایکائو گزارشی از فعالیت‌های ایران درباره هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه و پیگیری ابعاد کیفری ارائه کرد.

تین نیوز

معاون وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با مقامات ایکائو گزارشی از فعالیت‌های ایران درباره هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه و پیگیری ابعاد کیفری ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سفارت ایران در کی‌یف، «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه روز گذشته و در آستانه سومین دور مذاکرات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در قالب ویدیو کنفرانس با مقامات سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های مناسب و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران با ایکائو، از تعامل و مناسبات موثر و دریافت مشاوره‌های فنی کارشناسان ایکائو در زمینه تهیه گزارش فنی سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و قدردانی کرد.

معاون وزارت امور خارجه گزارشی از فعالیت‌های ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان درخصوص چگونگی پرداخت به آنها ارائه کرد. طبق این گزارش، تاکنون تعدادی از خانواده‌های جانباختگان غرامت را دریافت کرده‌اند.

«سالواتوره شیاکیتانو» رئیس شورای ایکائو نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایران درخصوص سانحه هواپیمای اوکراینی، بر جایگاه فنی شورای ایکائو و پرهیز از هر گونه ملاحظات سیاسی تاکید کرد.

وی از عزم جدی ایران برای تقویت فعالیت‌های فنی معطوف به ایمنی هوانوردی قدردانی کرد.

همچنین  «فانگ هیو» دبیرکل ایکائو از اقدامات جمهوری اسلامی ایران راجع به سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و بر لزوم ادامه همکاری‌ها و رایزنی‌های فنی ایکائو تاکید کرد.

در پایان این گفت‌وگو،  بهاروند با تشکر از برگزاری جلسه مشترک بین ایران و ایکائو، بر تقویت تعاملات فیمابین تاکید و از ابتکارات ایکائو از جمله ابتکار «آسمان امن‌تر» حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، محسن بهاروند روز گذشته برای انجام سومین دور مذاکرات دوجانبه ایران و اوکراین درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی، در صدر هیاتی وارد کی‌یف شد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نوشدارو ومرثیه خوانی بعد از مرگ سهراب!!!!!