| کد خبر: 214315 |

مسافرانی که از یاد نخواهند رفت

امام جمعه ابهر گفت: هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری نمونه بارز از چهره کثیف و تروریستی آمریکا است.

تین نیوز

امام جمعه ابهر گفت: هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری نمونه بارز از چهره کثیف و تروریستی آمریکا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به نام‌گذاری ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشرآمریکایی، ادامه داد: تیرماه برای ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناک است.

 وی عنوان‌کرد: تیر ماه آبستن حوادثی از قبیل ترور و جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش است، از ترور رهبر عزیز انقلاب تا فاجعه دردناک هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ نفر از خادمان ملت و تا ترور ناجوانمردانه آیت‌‌الله صدوقی.

امام جمعه ابهر، با اشاره به روز دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ که ناو آمریکایی وینسنس، هواپیمای مسافربری ایران را با بیش از ۲۹۰ مسافر هدف قرار داد و آن‌‌را ساقط کرد، افزود: این اقدام که در روز روشن و به‌ طور آشکار انجام شد، به شهادت همه مسافران بی‌گناه منجر شد.

این مسئول با اشاره به افتخار آمریکا به این کار ننگین و به دور از انسانیت خود، افزود: رژیم تروریست آمریکا مدتی بعد به فرمانده‌ی ناو مزبور مدال افتخار داده و او را تشویق کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران یکی از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیای غرب و بسیاری از کشورهای دنیا روبه‌ رو شد.

امام جمعه ابهر بیان کرد: نام شهدای پرواز مسافری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه ir۶۵۵ از تقویم هوایی کشور حذف نخواهد شد. بهطور حتم به مرور این واقعه نشان می‌دهد که دولت آمریکا به معنای واقعی کلمه جهان‌خوار و تروریست است.

وی با تاکید بر این‌که جنایات آمریکا تنها به این جنایت محدود نمی‌‌شود، بیان کرد: صفحات تاریخ پر از اقدامات سیاه و ننگین ضدحقوق بشری است که روشن‌‌ترین نمونه آن وضعیت کنونی آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا بر علیه سیاهپوستان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.