| کد خبر: 204943 |

تعلیق پروازهای امارات به چین

امارات متحده عربی در واکنش به ادامه شیوع ویروس کرونای مرگبار، همه پروازها از مبدا و به مقصد شهرهای چین به جز پکن را از روز چهارشنبه متوقف خواهد کرد.

تین نیوز

امارات متحده عربی در واکنش به ادامه شیوع ویروس کرونای مرگبار، همه پروازها از مبدا و به مقصد شهرهای چین به جز پکن را از روز چهارشنبه متوقف خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، دوبی قطب بزرگ امارات ایرلاینز و پنج ایرلاین چینی دیگر است که بیش از ۹۰ پرواز هفتگی به ۱۳ مقصد در چین از جمله هنگ کنگ دارند.

امارات که بزرگترین ایرلاین سفرهای طولانی و اپراتور بزرگترین ناوگان هواپیماهای A۳۸۰ و بویینگ ۷۷۷ است، در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به میزان ۳۰.۸ میلیارد درهم معادل ۸.۴ میلیارد دلار روی سوخت جت هزینه کرد که ۲۵ درصد بالاتر از سال پیش از آن بود. امارات ایرلاینز ۳۵ پرواز در هفته به سرزمین اصلی چین دارد.

کاهش سفرهای هوایی، به معنای تقاضای کمتر برای سوخت جت است و قیمت نفت را تحت فشارهای کاهشی بیشتری قرار می‌دهد. قیمت نفت در یک هفته گذشته تحت تاثیر خبر شیوع ویروس مرگبار در چین یک پنجم کاهش داشته و نفت برنت به پایین مرز ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است.

در سال ۲۰۱۹ رکورد ۳.۶۸ میلیون مسافر از چین از طریق فرودگاه بین‌المللی دوبی که پررفت و آمدترین قطب سفرهای هوایی بین‌المللی است، سفر کردند و پنج درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش نشان دادند.

گسترش جهانی ویروس که به حداقل ۲۳ کشور رسیده است، بازارهای نفت و سهام را به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تاثیر منفی این ویروس برای اقتصاد چین و نهایتا اقتصاد جهانی، متلاطم کرده است.

امارات متحده عربی پیش از این پروازها از مبدا و به مقصد ووهان که مرکز آغاز شیوع ویروس کرونای جدید است را معلق کرده بود.

تصمیم امارات پس از اقدام مشابه شرکت هواپیمایی عربستان سعودی برای توقف موقتی همه پروازها به چین و ممنوعیت پروازهای عمان به چین اعلام شد. قطر ایرلاینز هم پروازها به چین را ممنوع کرده در حالی که شرکت هواپیمایی مصر مصر روز شنبه پروازها به چین را متوقف کرد.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در خاورمیانه، در امارات متحده عربی گزارش شده که چهار عضو یک خانواده چینی به آن مبتلا شدند و یک مورد پنجم هم فاش شده است.

بر اساس گزارش پلاتس، امارات متحده عربی اعلام کرده که همه مسافرانی که از فرودگاه بین‌المللی پکن پرواز کرده‌اند باید به محض ورود به این کشور به مدت شش تا هشت ساعت تحت کنترل پزشکی باشند.

از سوی دیگر رویترز گزارش کرد سازمان هواپیمایی چین از شرکتهای هواپیمایی چینی خواسته است به پرواز در مسیرهای بین‌المللی به جز کشورهایی که به دلیل شیوع کرونا ممنوعیت سفر وضع کرده‌اند، ادامه دهند. شرکتهای چینی در واکنش به افت تقاضا، در حال بررسی کاهش شمار پروازهایشان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.