| کد خبر: 158893 |

◄ افزایش پروازهای عبوری دیپلماسی قوی هوانوردی می‎‌خواهد

یک کارشناس صنعت فرودگاهی عنوان می‌کند: ایجاد مسیرهای مستقیم از جنوب کشور به سمت غرب و کاهش هزینه ارائه سرویس هر پرواز با حضور رقیب جدید راهکاری برای جذب دوباره پروازها در شرایط جدید خواهد بود و مسلماً تحقق چنین هدفی نیازمند دیپلماسی قوی هوانوردی خواهد داشت.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت فرودگاهی عنوان می‌کند: ایجاد مسیرهای مستقیم از جنوب کشور به سمت غرب و کاهش هزینه ارائه سرویس هر پرواز  با حضور رقیب جدید راهکاری برای جذب دوباره پروازها در شرایط جدید خواهد بود و مسلماً تحقق چنین هدفی نیازمند دیپلماسی قوی هوانوردی خواهد داشت.

علیرضا حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص احتمال کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران به‌ویژه امارات، می‌گوید: در ابتدا باید توجه داشت ایرلاین معتبری چون امارات با استانداردهای بسیار بالا به لحاظ اقتصادی همواره به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدزایی بوده است.

وی افزود: ازآنجایی‌که درآمد حاصل از پروازهای عبوری تابعی از تناژ هواپیما و فاصله است؛  هرچه کشور ارائه‌دهنده سرویس کنترل ترافیک هوایی نرخ کمتری را دریافت کند؛ بیشتر به سود ایرلاین استفاده‌کننده از فضای هوایی آن کشور خواهد بود و این مسئله به‌ویژه در مورد تایپ‌های بزرگ‌تر همچون Airbus380 بسیار مشهودتر خواهد بود که در آمار سالیانه ارلاین‌ها رقم قابل‌توجه ای خواهد بود .

این کارشناس صنعت فرودگاهی معتقد است؛ در دنیای رقابت شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی قبلی با توجه به شرایط پیش رو می‌تواند برگ برنده در مواجه با حریفان باشد. ایجاد مسیرهای مستقیم از جنوب کشور به سمت غرب و کاهش هزینه ارائه سرویس هر پرواز  با حضور رقیب جدید راهکاری برای جذب دوباره پروازها در شرایط جدید خواهد بود . مسلماً تحقق چنین هدفی نیازمند دیپلماسی قوی هوانوردی بوده تا از کاهش درآمدهای حاصله جلوگیری به عمل آید.

حضرتی با بیان اینکه درآمد حاصله از محل پروازهای عبوری منجر به بروز تنش در ارگان‌های مختلف گردیده است ،این در صورتی است که درآمدهای هر ارگان می‌بایست از محل مشخص‌شده برای آن ارگان حاصل گردد و نه از قبل وظیفه ذاتی در ارتباط با همکاری با سایر بخش‌ها همچون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، خاطرنشان کرد: نیاز است کل درآمدهای حاصل از پروازهای عبور  را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش‌هایی نظیر تجهیزات، آموزش، هزینه‌های جاری و بخش‌هایی که مستلزم سرمایه‌گذاری است هزینه کند.

او ابراز می‌کند: حق‌خواهی برخی از نهادها از درآمدهای ناشی از پروازهای عبوری مانع از رشد صنعت هوانوردی  به‌ویژه در بخش فرودگاهی خواهد شد.

علیرضا حضرتی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.