| کد خبر: 200857 |

برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره قشم

بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی 11 تا 13 دی ماه در جزیره قشم برگزار می شود.

تین نیوز

بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی 11 تا 13 دی ماه در جزیره قشم برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، حسین فاضل رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان این مطلب  اظهار کرد: در بیست دوره قبل، بحث علمی اصلی‌ترین موضوع همایش بوده و نمایشگاه صنایع دریایی به تدریج پا گرفت.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم صدای دریایی ها را به گوش مسئولان برسانیم و یک تعامل بین بخش های درگیر در این بخش برقرار کنیم، هر ساله یک قطعنامه در پایان همایش و نمایشگاه تهیه و قرائت می شد.

وی افزود: قطعنامه ها اصولا نباید آرزوهای ما باشد، باید زمینه پیگیری داشته باشد و در هر بخشی بتواند صنعت دریایی و دریانوردی را به جلو سوق دهد.

گفت: باید مطالعات علمی پشت قطعنامه ها باشد تا بتوانیم حرف‌های مطالعه شده را به مسئولان در راستای توسعه صنعت دریایی منتقل کنیم.

فاضل در ادامه با اشاره به این که تاکنون 70 مقاله به دبیرخانه همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ارسال شده است، افزود: نمایشگاهی اخیرا در بندرعباس توسط یکی از پیمانکاران سابق انجمن به صورت ناهماهنگ با انجمن برگزار و عنوان شد که با ما مرتبط است که به هیچ وجه اینگونه نبوده است.

وی با یادآوری این که رئیس دفتر رئیس جمهوری به چند ارگان و دستگاه ذی ربط در برگزاری همایش و نمایشگاه دریایی توصیه شده انجمن متولی این کار است و باید آن را انجام دهد و تاکید شده دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی از ورود به این بخش خودداری کنند.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران همچنین با بیان این که بر اساس مکاتبات انجام گرفته  یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی (25 تا 28 آذر) امسال در جیره کیش برگزار نخواهد شد، گفت: طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی، فراساحل، مهندسی سواحل عمران جزایر، استانداردها، سلامت و HSE دریایی، مهندسی مواد پیشرفته و فناوری های نوین دریایی، لجستیک و حمل ونقل دریایی، اقیانوس شناسی، شیلات و زیست فناوری های دریا، مدیریت، حقوق، بیمه و اقتصاد دریا و سرمایه های انسانی، اجتماعی و فرهنگ و گردشگری دریایی محورهای تخصصی همایش امسال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.