| کد خبر: 207755 |

مدیریت موسسه به دنبال منتفع بودن حداکثری اعضاء از درآمد است

​علی میرزاآقاجانی مدیر امور وام و سپرده مؤسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، درباره نگاه ایجاد شده در دوره مدیریت جدید مؤسسه جهت تلاش در اعطای وام بیشتر و افزایش نرخ حق السهم اندوخته به اعضا گفت: با قطعیت می­توان این موضوع را عنوان کنیم در سال هایی که در مجموعه مؤسسه صندوق حضور داشته ام، در این دوره مدیریت جدید مؤسسه، نگاهها نسبت به اعضا هم در حوزه افزایش درآمد بابت حق السهم اندوخته و هم وام بسیار تغییر کرده است.

تین نیوز

​علی میرزاآقاجانی مدیر امور وام و سپرده مؤسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، درباره نگاه ایجاد شده در دوره مدیریت جدید مؤسسه جهت تلاش در اعطای وام بیشتر و افزایش نرخ حق السهم اندوخته به اعضا گفت: با قطعیت می­توان این موضوع را عنوان کنیم در سال هایی که در مجموعه مؤسسه صندوق حضور داشته ام، در این دوره مدیریت جدید مؤسسه، نگاهها نسبت به اعضا هم در حوزه افزایش درآمد بابت حق السهم اندوخته و هم وام بسیار تغییر کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، او ادامه داد: با مرور در سابقه عملکرد مؤسسه نشان می­دهد؛ در طول سالیان قبل بین بخش وام بابت سقف و کارمزد آن با بخش حق السهم اندوخته بابت مبلغ و نرخ آن توازن وجود نداشته و اعضاء گاهگاهی از آن گله مند بودند. به عبارتی اگر به اعضا سود بیشتری تخصیص پیدا می کرد، در مقابل مبلغ وام آن پایین و نرخ سود آن بالا رفته و باالطبع مشکل گشا نبوده است. و از طرفی اگر مبلغ وام افزایش و کارمزد کاهش می­یافت در ازاء آن حق السهم اندوخته (سود) خوبی، نصیب اعضا نمی­شد.

مدیر امور وام و سپرده مؤسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ، افزود: امروز به جرات می­توان گفت حق السهم اندوخته ( سود) اعضا بیشتر از سهمین آنان نزد مؤسسه است که این روند از سال ۹۳ محسوس‌تر شده است. تفکر مجموعه مؤسسه این است که اعضا در زمان بازنشستگی حداقل به میزان مبلغ سنوات خدمت خود، نزد مؤسسه طلب اندوخته داشته باشند. از سال ۹۳ سیاست گذاری و خط و مش مدیریتی مؤسسه به دنبال منتفع شدن بیشتر اعضا از درآمد حاصل از سرمایه گذاریها و افزایش امکانات رفاهی بوده است . به همین دلیل اواخر همین سال به دنبال اصلاح اساسنامه، نقطه عطفی در فعالیت مؤسسه به وجود آمد وهم زمان در هر دو بخش وام و حق السهم اندوخته  تغییرات مثبتی بوجود آمد تا جایی که تنوع در وام و سقف مبلغ آن را به دنبال داشته و از طرفی سهم بیشتری از درآمد حاصل از سرمایه گذاری مؤسسه به اعضا تخصیص یافت و نرخ حق السهم اندوخته تعلق گرفته به اعضا از حدود ۲۱% به ۲۷% تغییر یافت.

آقاجانی یادآور شد: در یک سال اخیر این موضوع تکامل بیشتری یافته و ضمن پایدار بودن نرخ حق السهم اندوخته (سود) به میزان ۲۷% ، تنوع و افزایش ۵۰%  سقف وام از ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال وکاهش نرخ کارمزد وام به کمتر از یک سوم  یعنی از ۱۴% به ۴% را به دنبال داشته و در یک مورد کارمزد وام حذف شد که در طول فعالیت مؤسسه بی سابقه بوده است.

به گفته آقاجانی در ۵ ماه مهر لغایت بهمن ۹۸ مجموعاً برای تعداد ۲۱۳۷ نفر به مبلغ حدود ۲۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری( ۱۵۰ میلیون ریالی) و اضطراری (۳۰ میلیون ریالی) به اعضا محترم مؤسسه پرداخت شده است.

او درباره این میزان پرداختی طی ۵ ماه منتهی به بهمن سال جاری افزود: این آمار به این معناست که میانگین هرماه۵۰ میلیارد ریال پرداختی داشته ایم.درحالی که کل دوره مالی قبل یعنی ۱۲ ماهه تیر ۹۷ لغایت خرداد ۹۸ ، مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال وام ضروری (۱۰۰ میلیون ریالی ) و وام از محل اندوخته( ۵۰ میلیون ریال) پرداخت شده است. بعبارتی در این ۵ ماهه حدود ۸۰%  بیشتر از ۱۲ ماهه سال مالی قبل وام پرداخت شدکه جهش بسیار خوبی شکل گرفته است. همچنین در بخش امور رفاهی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است که در انتشارات قبلی ره آورد به آن اشاره شده است.

او در ادامه درباره برنامه آتی موسسه برای بهبود خدمات مالی و رفاهی به اعضا گفت: مدیریت مؤسسه مصر است تفکر منتفع بودن حداکثری اعضا از درآمد مؤسسه را دنبال کند تا جایی که با رایزنی های گوناگون به دنبال دریافت مجوز های لازم هستیم، تا سهم اعضا را از درآمد مؤسسه در سال آتی افزایش دهیم. همچنین به رغم مشکلات نقدینگی و اقتصادی و کمبود منابع، در امور رفاهی نیز به جد به دنبال افزایش مبلغ وام با همان نرخ کارمزد هستیم.

مدیر امور وام و سپرده مؤسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، افزود: در این راستا تفاهم نامه ای هم با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسانده ایم تا در پی آن شرایط بسیار مناسبی را برای اعطای وام به اعضا ایجاد کنیم. درباره مفاد این تفاهم نامه هنوز درحال رایزنی هستیم اما این اطمینان را به اعضای صندوق می­دهیم که مدیریت و مجموعه صندوق به دنبال این است تا بهترین شرایط را برای آنان فراهم کند. البته با حوزه های در حال همکاری نیز رایزنی برای افزایش مبلغ وام در دست انجام است.

او در ادامه با بیان اینکه امروز مبنای تشکیل مؤسسه که همان منتفع بودن بیشتر اعضا از درآمدهای مؤسسه بوده، به واقعیت نزدیک شده است. افزود: همچنین در برنامه های آتی به دنبال این هستیم که سود بیشتری به اعضا تخصیص یابد و به تبع آن برنامه افزایش میزان وام های پرداختی را نیز دنبال خواهیم کرد.

آقاجانی در ادامه با بیان اینکه جهت رضایتمندی بیشتر اعضای صندوق، به دنبال سود آوری و درآمد بیشتر و تامین منابع برای افزایش اندوخته و وام آنان هستیم، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با برنامه ریزی مناسب این امر صورت گیرد  تا بتوانیم میزان وام به اعضای صندوق را تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات معیشتی اعضا برطرف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.