| کد خبر: 260970 |

منطقه آزاد قصرشیرین توسط 70 سرمایه گذاری داخلی و خارجی ساخته می شود

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: تاکنون حدود ۷۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی که هفت مورد از آنها خارجی هستند تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرده اند.

تین نیوز

علی نادری با اشاره به اینکه با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد، گفت: هفت هزار و ۲۲۳ هکتار زمین به منطقه آزاد قصرشیرین تخصیص داده شده و از ویژگی های خوب این منطقه متصل بودن آن به اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است که می توانیم از این بازار مصرفی خوب به درستی بهره برداری کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نادری با بیان اینکه تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش می کنیم این طرح را هرچه زودتر آماده کنیم، گفت: در چهارچوب این طرح کاربری زمین ها و بهره برداری از آنها، پدافند غیرعامل، مسایل زیست محیطی، جهت گیری باد قالب و مسایل دیگر گنجانده شده است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین اضافه کرد: پس از نهایی شدن طرح جامع و مصوب شدن در هیات دولت آماده سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد زمین های تخصیص یافته منابع ملی و طبیعی و ۱۵ درصد آن مستثنیات هستند که به اشخاص و سازمان ها بر می گردد. قبل از تصویب طرح جامع طرح رفع تداخل اراضی تصویب خواهد شد.

نادری، تهیه فرصت ها و بسته های سرمایه گذاری را از دیگر طرح های اجرا شده عنوان کرد و گفت: تاکنون ۶۶ فرصت سرمایه گذاری احصا شده که یکی از کارها برگزاری نشست های مختلف با سرمایه گذاران و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین است.

وی یادآور شد: با تشکیل شورای راهبردی به ریاست استاندار کرمانشاه و با عضویت ادارات و دستگاه های مرتبط جلسات خوبی برگزار شده و در این جلسات نیازها و هزینه های مورد نیاز این منطقه در حال احصاء شدن است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در ادامه عنوان کرد: بهترین راه سرمایه گذاری ها در مقیاس ملی و چه برای غرب کشور، منطقه آزاد قصرشیرین است که نظام جمهوری اسلامی به استان کرمانشاه سینه ستبر ایران هدیه کرده است.

وی اضافه کرد: تا چند سال آینده می توان ۱۰ هزار شغل در این منطقه بوجود آورد و به طور قطع شکل گیری منطقه آزاد قصرشیرین به محرومیت زدایی استان کمک می کند.

نادری تاکید کرد: باید منطقه آزاد را طوری از نظر زیرساختی مهیا کنیم که اگر سرمایه گذاران خارجی مراجعه کردند جذب شوند و در آنجا سرمایه گذاری کنند. یک بار برای همیشه دولت باید در مناطق آزاد هفتگانه جدید سرمایه گذاری کند.

وی اظهار کرد: توسعه مناطق آزاد باعث امنیت پایدار در مرزهای کشور می شود. هفت منطقه جدید آزاد می توانند طی چندین سال ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنند که به رونق اقتصادی و محرومیت زدایی می انجامد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با اعلام اینکه مکاتبات و جلسات متعددی با وزرا و مسوولین استانی برای رفع نیازهای منطقه آزاد قصرشیرین انجام شده، گفت: با وزیر راه و شهرسازی برای احداث ۲۵ کیلومتر مسیر از جاده آسفالت از مرز خسروی به پرویزخان از درون منطقه آزاد مذاکره شد.

وی اضافه کرد: با وزیر نفت مکاتباتی مبنی برتامین گاز منطقه انجام شد که خوشبختانه آمادگی کمک به منطقه به صورت رایگان وجود دارد.

نادری همچنین عنوان کرد: شرکت مخابرات نیز قول تامین زیرساخت های موردنیاز برای منطقه را داده است و همکاری خوبی با این شرکت شکل گرفته و با وزیر نیرو هم در زمینه درخواست ۳۰ میلیون متر مکعب آب از سامانه های گرمسیری و تامین برق داده شده است.

وی در ادامه گفت: در طرح جامع ۲ فاز ۸۰۰ هکتاری پیشران در مرز خسروی و پرویزخان در نظر گرفته شده، این ۲ فاز پیشران را باید هرچه سریع تر زیرساخت های آن را تکمیل کنیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین اضافه کرد: ۶ فاز ۹۵۰ هکتاری برای مراحل بعدی توسعه در نظر گرفته شده که یک چشم اندازه ۱۵ ساله را در نظر گرفته ایم.

 

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.