| کد خبر: 140872 |

احداث فرودگاه نقطه اوج حرکت چهار ساله منطقه آزاد ماکو است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه احداث و راه اندازی فرودگاه نقطه اوج حرکت چهارساله منطقه آزاد ماکو در دولت یازدهم به شمار می رود، گفت: پروازها از این فرودگاه به همه کشورهای صنعتی اطراف باید برقرار شود.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه احداث و راه اندازی فرودگاه نقطه اوج حرکت چهارساله منطقه آزاد ماکو در دولت یازدهم به شمار می رود، گفت: پروازها از این فرودگاه به همه کشورهای صنعتی اطراف باید برقرار شود.

 
به گزارش ایرنا، اکبر ترکان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران هدف از سفر به این منطقه را بازدید از طرح ها و راه های در حال احداث در این منطقه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در این منطقه 110 کیلومتر بزرگراه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه بخشی از این بزرگراه ها تمام شده است، اضافه کرد: شبکه راه های منطقه آزاد ماکو با بهره برداری از این 110 کیلومتر بزرگراه، کامل می شود.

وی به بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو تا مرز بازرگان اشاره کرد و افزود: قسمت اعظم این بزرگراه به اتمام رسیده و مسیر پلدشت و سایر راه ها از مرکز ماکو به آنها در دست آسفالت و بهسازی است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو به دلیل قرار گرفتن در نقطه استراتژیک کشور، آماده جهش بزرگ برای ارتباط گسترده با اروپا و ترکیه است.

وی در ادامه منطقه آزاد ماکو را یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور برشمرد و تصریح کرد: فاصله زیاد ماکو با ارومیه و تبریز و مشکلات تردد تجار به این منطقه، احداث و راه اندازی فرودگاه ماکو را اجتناب ناپذیر کرده بود.

وی فعالیت رسمی فرودگاه منطقه آزاد ماکو را آغاز راه توسعه منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: فرودگاه منطقه آزاد ماکو به زودی به قطبی برای پرواز برای کشورهای صنعتی همسایه تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.