| کد خبر: 3450 |

برنامه‌ریزی برای اتصال ریلی شهر جدید اندیشه به تهران / هشدار به متقاضیان مسکن مهر

تین نیوز | مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان اینکه مطالعات اتصال ریلی شهر جدید اندیشه به تهران در سال جاری آغاز می‌شود، گفت: مسکن مهر دارای معایب و محاسنی است که محاسن آن حذف قیمت زمین و ایراد آن مکان‌یابی و نحوه تأمین منابع مالی است.

محمد آئینی در جمع خبرنگاران بازدید کننده از شهر جدید اندیشه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اعتقادی به مسکن مهر دارد یا خیر، گفت: مسکن مهر دارای ایراد و محاسنی است بنابراین حذف قیمت زمین از قیمت مسکن جای دفاع کردن دارد.
 
وی ادامه داد: ایرادی که می‌توان به مسکن مهر گرفت، مکان‌یابی و نحوه تأمین منابع مالی این پروژه است.
 
آئینی ادامه داد: در زمان وزارت آقای نیکزاد از او خواهش کردم که مسکن مهر را به بافت‌های فرسوده انتقال دهد بنابراین مسکن مهر مثل خیلی از پروژه‌ها دارای محاسن و معایبی است.
 
وی با بیان اینکه به هر حال باید از گذشته درس گرفت خاطرنشان کرد: در ساخت مسکن مهر دو میلیون و 200 هزار نفر صاحب مسکن شدند پس نمی‌توان با قاطعیت گفت که مسکن مهر ایراد داشته است.
 
آئینی گفت: در تلاش است که یک فضای هویتی جدیدی برای شهر اندیشه تعمیق ببخشیم.
 
مدیرعامل شهر جدید اندیشه گفت: در دو دهه فعالیت شرکت عمران شهر اندیشه باید گفت که شهر اندیشه یکی از موفق‌ترین شهرهای جدید کشورمان است چرا که این شهر قبل از رسیدن به سال 95 که افق جمعیتی برای آن طرح‌ریزی شده بود، 104 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
 
آئینی با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر اندیشه پیش‌بینی شده بود که تا سال 95 بالغ بر 118 هزار نفر جمعیت در شهر اندیشه ساکن شوند که در حال حاضر قبل از ساکن شدن متقاضیان مسکن مهر جمعیت کنونی این شهر به 104 هزار نفر رسیده است.
 
آئینی خاطرنشان کرد: شاید سئوال شود که چرا شهر اندیشه توانسته در جذب جمعیت موفق عمل کند بنابراین باید پاسخ دهم که یکی از دلایل موفقیت شهر جدید اندیشه این است که در این شهر شرایط زندگی برتر فراهم شده است.
 
آئینی ادامه داد: در تهران مناطقی وجود دارد که از لحاظ قیمت و از لحاظ اجاره مسکن همسان با شهر اندیشه است اما به دلیل فراهم بودن شرایط زندگی بهتر و برتر در شهر جدید اندیشه ساکن شده است.
 
مدیرعامل شهر جدید اندیشه گفت: در طی 20 سال گذشته تعداد مسکن احداث شده در شهر اندیشه تا پایان سال 92 ، 25 هزار واحد مسکونی به غیر از مسکن مهر است پس شاخص‌هایی مثل ظاهری زیبا و چشم‌انداز مناسب، دسترسی‌های مناسب و معابر عریض و انسان محور و مطلوبیت سرانه فضای سبز باعث شده است که شهر اندیشه به یک شهر برتر و بهتر از لحاظ زندگی تامین شود.
 
به گفته وی در شهر جدید اندیشه 50 واحد آموزشی، دبستان، دبیرستان، مراکز آموزش عالی، سینما، کتابخانه، 28 هزار متر مربع پیاده‌رو سازی و 11 هزار و 500 متر طول جدول سنگی احداث و اجرا شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بازار بزرگ ایران اسلامی با زیربنای 115 هزار متر مربع، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مسجد سلمان فارسی که به عنوان مصلی می‌تواند معرفی شود، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در تلاش هستیم تا نیمه اول امسال افتتاح شود.
 
*پروژه مسکن مهر
آئینی در خصوص پروژه مسکن مهر نیز گفت: پروژه مسکن مهر یک پروژه مردمی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین منابع آن باید یا توسط خود مردم تأمین شود و یا با تعهد منابع بانکی به سرانجام برسد.
 
وی ادامه داد: شهر اندیشه با اینکه در پروژه مسکن مهر ارقام چندان بالایی ندارد اما متاسفانه برخی از متقاضیان مسکن مهر از پرداخت سهم آورده خود خودداری می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در شهر اندیشه 20 پروژه مسکن مهر در حال انجام که 4 مربوط به پروژه خود مالکی و مابقی مسکن مهر 99 ساله است.
 
وی ادامه داد: پروژه مسکن مهر در سال گذشته در شهر اندیشه به دلایلی دچار مشکل شده است اما خوشبختانه مشکلات برطرف شده و در حال حاضر این پروژه‌ها فعال هستند.
 
آئینی گفت: با توجه به اینکه پروژه مسکن مهر در سال 90 در شهر اندیشه آغاز شد در پایان سال 92 واحدهای مسکونی باقی‌مانده در شهر اندیشه به 54 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.
 
به گفته وی از 3093 واحد مسکونی مهر 717 واحد خودمالکی و 2376 واحد مسکونی پروژه 99 ساله است و تاکنون نیز 654 واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده و فروش اقساطی شده است.
 
وی تاکید کرد: به احتمال زیاد اگر متقاضیان مسکن مهر در پرداخت آورده خود به مشکل بخوریم، تکمیل این واحدهای مسکونی با تاخیر انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: نمای مسکن مهر برای ما بسیار مهم است چرا که دوست نداریم زیبایی شهر اندیشه را مخدوش کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر متقاضیان مسکن مهر آورده خود را واریز نکنند امتیاز آنها به متقاضیانی که در صف قرار دارند واگذار می‌شود.
 
آئینی گفت: وقتی واحدهای مسکونی مهر به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسید قرارداد پیش‌فروش قطعی با آنها بسته می‌شود.
 
بخشنامه خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ شده است
مدیرعامل شهر جدید اندیشه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا بخشنامه خرید و فروش مسکن مهر شرکت عمران شهر اندیشه ابلاغ شده است گفت: بخشنامه خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ شده است و متقاضیانی که دفترچه فروش اقساطی برای آنها صادر شده است می‌توانند خرید و فروش مسکن مهر را انجام دهند.
 
آئینی با اشاره به اینکه شرکت عمران اندیشه به دنبال توسعه درونی شهر هست، گفت: امسال برای شهر اندیشه شهر اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی مردم این شهر را ارتقاء دهیم.
 
آئینی گفت: به دنبال این هستیم شهر اندیشه را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم و در حال برنامه‌ریزی‌ هستیم تا با مشاور به جمع‌بندی برسیم که اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین مسیر راب رای شهر اندیشه انتخاب کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: نظام برنامه‌محور را در شرکت عمران شهر اندیشه می‌خواهیم پیاده کنیم بنابراین به دنبال پول نیستیم چرا که می‌دانیم توانی که در مردم و بخش خصوصی است می‌توان کارهای بزرگ و خدمات مناسب ارائه کرد.
 
به گفته وی در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان بورس اگر توانستیم شهر اندیشه را به عنوان اولین مرکز مالی در کشور معرفی کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.