| کد خبر: 263375 |

واگذاری 330 هزار قطعه زمین در نهضت ملی مسکن

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی تاکنون 330 هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و گروهی در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

تین نیوز

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی تاکنون 330 هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و گروهی در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در مهر ماه 1402 وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کرد. بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی تا پایان مهرماه 1402، 13 هزار و 989 قطعه زمین به 18 هزار و 386 متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر تحویل شده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین قطعه زمین تحویل شده مرتبط با استان تهران با واگذاری 2500 قطعه زمین است. پس از تهران، استان های خراسان رضوی، هرمزگان و آذربایجان شرقی با واگذاری 1301، 1293 و 1000 واحد مسکونی در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در این راستا مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثر واگذاری زمین در ساماندهی بازار مسکن، گفت: حرکت به سمت رفع انحصار زمین و بازگشایی خط حریم شهری در دولت کلید خورده و به زودی با عرضه زمین، زمینه تسریع در حل مسئله مسکن را فراهم می کنیم.

به گزارش فارس، علاوه بر واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، تا سوم مهرماه 1402، 125 هزار قطعه زمین به صورت انفرادی و 205 هزار قطعه زمین به صورت گروهی به متقاضیان واگذار شده است. با توجه به واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت دو استان هرمزگان و خراسان رضوی با واگذار 42 هزار و 41 هزار قطعه زمین در صدر فهرست واگذاری قرار دارد.

همچنین استان های قزوین و لرستان با واگذاری 449 قطعه زمین و 359 قطعه زمین در انتهای فهرست واگذاری زمین قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.