| کد خبر: 262262 |

سه مبحث به مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوده شد

بخشی از مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز و ایمنی نامناسب در این بخش ، پراکندگی کارگاه های ساختمانی ، شرایط آب وهوایی متغیر عدم ثبات در ترکیب عوامل اجرایی است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بر ضرورت بهبود و تکمیل پروتکل های ایمنی ساختمانی تاکید کرد و گفت: رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان تضمین کننده ایمنی است و انتظار می رود تا از سوی دست اندرکاران ساخت و ساز رعایت شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر امروز ۸ مهر  در همایش چشم انداز خسارت صفر در فرآیند ساخت با اشاره به اینکه خسارت صفر  در ساختمان یک تعهد جمعی است، گفت: مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان همین موضوع را مورد بررسی قرار داده و برای آن راهکارهایی در نظر گرفته شده که کار ویرایش و بازنگری این مبحث  هم اکنون به اتمام رسیده و به زودی تصویب و ابلاغ می شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان با اشاره به اینکه در حوزه ساخت و ساز مشکلاتی وجود دارد و خسارت های زیادی به جهت عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و موضوعات مربوط با HSE کشور متحمل می شود، تصریح کرد: انتظار داریم تا تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان  که سبب ایمنی در ساختمان از مرحله طراحی تا بهره برداری است به طور کامل رعایت شود.

سه مبحث به مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوده شد

مانی فر افزود: سه مبحث جدید به مباحث مقررات ملی ساختمان افزوده شده است که شامل الزامات شهرسازی در ارزیابی ساختمان های موجود و نظامات ترافیکی است که برخی از آنها در مرحله تصویب قرار دارد.

به گفته وی همه مباحث موجود تضمین کننده آسایش، ایمنی و امنیت در حوزه ساخت و ساز است.

خسارت ناشی از حوادث ساختمان در ایران بیش از میانگین جهانی

مانی فر بخشی از مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز و ایمنی نامناسب در این بخش را پراکندگی کارگاه های ساختمانی ، شرایط آب وهوایی متغیر عدم ثبات در ترکیب عوامل اجرایی عنوان کرد و گفت: براساس آمار حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان در تمامی دنیا از سایر صنایع بیشتر است و بررسی های کشور حاکی از آن است که در ایران میزان خسارت ناشی از کار در صنعت ساختمان بیشتر از متوسط جهانی است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه وشهرسازی  بیان کرد: راهکارهای افزایش ایمنی در ساختمان و تضمین دستیابی به خسارت صفر شامل بهبود و تکمیل پروتکل های ایمنی،  به روز کردن مقررات آگاهی بخشی و آموزش پیوسته، تهیه تجهیزات ایمنی و استاندارد های بین المللی،  بازرسی و نظارت مستمر، فرهنگ سازی و تشویق کارکنان است .

وی تصریح کرد: موضوع بیمه ساختمانی، بیمه کارگران ساختمانی و آگاهی بخشی به کارکنان این بخش از حقوق خود و تعهد کارفرما برای پرداخت حق بیمه کارگران، بیمه حوادث کاری باید اجرایی و عملیاتی شود.

یک هزار ارزیاب آموزش دیده در کشور آموزش دیدند

مانی فر دستیابی به ایمنی را جزو تعهدات جمعی عنوان کرد و با اشاره به اینکه دفتر مقررات ملی ساختمان از سال ۹۶ اجرای برنامه نشان تعالی HSE را با همکاری دانشگاه تهران در برنامه قرارداد، گفت: با تلاش های انجام شده هم اکنون یک هزار نفر تعهد عنوان ارزیاب آموزش دیده اند و توانایی ارزیابی برخی از ساختمان های موجود را از نظر ایمنی دارا هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.