| کد خبر: 258624 |

100 درصد تخفیف برای پروانه نوسازی بافت فرسوده شهری اعمال شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر گرگان، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تلاش های آن استان و شهر برای ارایه تخفیف ۱۰۰ درصدی به متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده تشکر کرد و شهرداری گرگان را در این زمینه، پیشرو خواند.

تین نیوز

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با شهردار گرگان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار، آیینی بر اجرای بسته ۱۹ بندی برای  نوسازی در بافت های فرسوده تاکید کرد و در این دیدار گزارشی از روند اجرای بسته نوسازی بافت های فرسوده گرگان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهردار گرگان به همراه برخی از اعضای شورای شهر و مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با حضور در دفتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با او دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار آئینی از شهرداری گرگان بابت ارایه تخفیف ۱۰۰ درصدی به متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده قدردانی کرد و شهرداری گرگان را در این زمینه پیشرو خواند.

سیدالنگی شهردار گرگان در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های شورای شهر و شهرداری گرگان در حوزه نوسازی بافت های فرسوده اعطای تخفیف ۱۰۰ درصدی در صدور عوارض ساخت است، عنوان کرد: یک سوم شهر گرگان دارای بافت فرسوده است و این رویکرد شهرداری گرگان نشان از عزم راسخ  برای  احیا و نوسازی بافت های فرسوده دارد.

شهردار گرگان ادامه داد: همچنین شهرداری گرگان بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری را از سه ماه پایانی سال گذشته در دستور کار قرار داده است و بنا داریم تا در سال جاری کار بهسازی و آسفالت معابر این محلات را به پایان برسانیم تا دیگر معبر خاکی در این محلات وجود نداشته باشد.  

سیدالنگی با بیان این که شهرداری تلاش کرده است تا سرانه خدماتی این محلات را افزایش دهد، عنوان کرد: سرانه های فضای سبز، آموزشی، ایمنی و سایر زیرساخت ها و تاسیسات شهری را با همکاری دستگاه های متولی افزایش داده ایم تا سرانه های خدماتی این محلات به سطح استاندارد برسد و چهره محرومیت از این محلات زدوده شود.

وی اظهار کرد:  شهر گرگان دارای ۱۰۹ محله است که ۲۱ محله جزو مناطق کم برخوردار و سه محله کم برخوردار شدید به شمار می رود و این سه محله در اولویت کار شهرداری قرار دارند، هفت دستگاهی که در گرگان مسوول این امر هستند هر دوشنبه جلسه ای با حضور معاونان برگزار و هر سه هفته نیز مدیران کل این دستگاه ها به منظور رفع محرومیت از محلات کم برخوردار جلسات هم اندیشی برگزار می کنند.

شهردار گرگان در ادامه به صدور پروانه ساخت در گرگان اشاره کرد وگفت: سال گذشته حدود هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت در بافت های فرسوده صادر شد و امسال نیز طی تفاهمنامه ای که با اداره کل راه و شهرسازی استان امضا کردیم برای ۳ هزار واحد پروانه ساخت صادر خواهد شد.

سید النگی با اشاره به اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی تصریح کرد: این بسته در ستاد بازآفرینی استان مصوب شد و توسط شهرداری اجرایی می شود.

وی  ادامه داد: ساخت سرای محله، خانه فرهنگ و دفتر تسهیلگری از جمله پروژه های اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری به شمار می رود؛ ساخت سه زمین ورزشی و  مرکز جامع سلامت نیز از دیگر پروژه ها در این زمینه به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.