| کد خبر: 259469 |

◄ کانتینر؛ پناهگاه جدید مستاجران شد

افزایش سرسام آور بازار اجاره بها تا جایی پیش رفته است که منجر به بروز پدیده های جدیدی همچون «بازار داغ اجاره کانتینر» شده و دولت برای حل مشکل مسکن، نسخه ساخت خانه های 25 متری را پیچیده است.

تین نیوز

افزایش شدید قیمت مسکن تا جایی پیش رفت که بسیاری از مستاجران ناچار شدند هر سال منطقه سکونت خود را پایین تر بیاورند و در عین حال نیز متراژ خانه هایشان هر سال به مراتب بیشتر آب می رود؛ اما این پایان ماجرا نبود چرا که به تازگی برخی از رسانه ها از بازار داغ اجاره کانتینر به دلیل افزایش قیمت اجاره بها خبر داده اند.

اگر سری به سایت های خرید و فروش آنلاین بزنید، بازار اجاره کانتینر برای اسباب و اثاثیه و حتی سکونت در کانکس داغ است؛ آن هم با قیمت نجومی. در حال حاضر بسیاری از مردم که زمانی ساکن کلانشهر تهران بودند به دلیل عدم توانایی اجاره مسکن اقدام به کرایه کانتینر برای اسباب و اثاثیه خود می کنند و عازم شهرستان ها می شوند تا به امید اینکه بتوانند در آینده سر پناهی برای خود اجاره کنند.

حالا دولت با «ساخت خانه های 25 متری» به دنبال حل مشکل مسکن برای جوانان است؛ موضوعی که رئیس بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی معتقد است یک خانه ۲۵ متری برای حداقل های زندگی کافی است، این درحالیست که وعده «ساخت 4 میلیون خانه» از جمله وعده های خوش آب و رنگ رئیسی در انتخابات بود.

22

در حالی بسیاری از مستاجران به امید اجاره یک واحد مسکونی و یا مهاجرت به شهرهای کوچک اقدام به کرایه کانتینر برای اسباب و اثاثیه منزل خود می کنند که مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در ادعایی جدید از کاهش قیمت مسکن خبر داده و آن را دستاورد دولت سیزدهم عنوان کرده است.

بنا به گفته بذرپاش؛ مسکن در بیشتر مناطق تهران قیمت کاهشی بین ۱۲ تا ۱۵ درصد داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

در این باره چندی پیش آرا شاهوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس به خانه ملت گفته بود: براساس گزارش ها در 20 سال اخیر اجاره مسکن بیش از 5 هزار درصد رشد داشته است؛ سرمایه ای بودن ملک در ایران موجب ورود سوداگران، دلالان و پول های سرگردان جامعه به این حوزه شده است که به افزایش قیمت ها دامن می زند.

گفتنی است که یکی از چالش های جدی بخش مسکن سهم قابل توجه مسکن های خالی از موجودی مسکن کشور است. آنطور که مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرده است؛ طبق سرشماری کشور در سال 1395، حدود 2 میلیون و 590 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد.

بسیاری از این واحدها، واحدهایی نوسازی هستند که جزو توسعه مسکونی جدید شهرها به شمار می روند. اکنون چالش سیاستگذاران برای فشار بر مالکان این واحدهای مسکونی برای مالیاتی بر خالی گذاشتن فروش یا اجاره آنها به جایی نرسیده و صرفا این واحدهایی مسکونی وضع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا 0 0

    بنام خدا.دلخوش به این مقدار نباشید