| کد خبر: 256097 |

معماری و مهندسی نادرست سازه‌ های شهری دلیل بسیاری از مشکلات کشور در حوزه مصرف انرژی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور در حوزه مصرف انرژی به معماری و مهندسی نادرست سازه های شهری مرتبط است، افزود: برای اصلاح مصرف انرژی به نوآوری شهری نیاز داریم.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور در حوزه مصرف انرژی به معماری و مهندسی نادرست سازه های شهری مرتبط است، افزود: برای اصلاح مصرف انرژی به نوآوری شهری نیاز داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در همایش مشترک وزارتخانه های کشور، نیرو و صمت با استانداران و مدیران صنعت برق کشور گفت: در کشور شاهد توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات هستیم که این موضوع باعث تمرکز بسیار زیاد جمعیت در بسیاری از کلانشهرها شده و توزیع خدماتی مانند برق به این کانون های جمعیتی را دشوار کرده است.

وی اظهار کرد: امروزه در حالی با مشکلات فراوان در حوزه معماری و مهندسی شهری رو به رو هستیم که در گذشته ما در حوزه شهری اندیشمندانی را داشتیم که با ایده های خلاقانه خود و ساخت و سازهای بومی بسیاری از مشکلات مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه ها را با بهره گیری از توانمندی های طبیعی هر منطقه برطرف می کردند.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: بسیاری از ایده ها و راهکارهایی که امروزه برای مدیریت مصرف انرژی در دنیا مطرح می شود، همانند راهکارهایی است که در مدیریت سده های پیشین کشور ما رعایت می شده و غفلت ما از این نوع مدیریت شهری باعث بسیاری از مشکلات شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ما به نوآوری شهری و بازطراحی شهرهای کشور نیازمندیم، افزود: برای مدیریت صحیح مصرف انرژی و افزایش کارایی، لازم است که در طراحی و معماری شهرها و مناطق مسکونی خود تجدیدنظر کنیم و با الهام گیری از شیوه مدیریتی گذشتگان روش های جدیدی را در پیش بگیریم.

جمالی نژاد با تأکید بر ضرورت رعایت راهکارهای مدیریت مصرف برق برای کاهش مصرف اظهار کرد: با راهکارهایی مانند اصلاح فرهنگ مصرف انرژی، آموزش استفاده صحیح از لوازم برقی، اصلاح زیست شبانه و اعمال برخی تغییرات در شیوه مهندسی و معماری بناهای مسکونی می توانیم تا حد زیادی از افزایش مصرف برق جلوگیری کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که برای افزایش سطح خدمات رسانی در حوزه برق باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع نوسازی شبکه های تولید، انتقال و توزیع برق در سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: برای مدیریت هر چه بهتر مصرف برق در تابستان سال جاری لازم است تا دستگاه های دولتی پیشگام باشند و به عنوان الگویی برای سایر بخش ها راهکارهای کاهش مصرف را رعایت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.