| کد خبر: 255942 |

بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن

نخستین جلسه هم اندیشی مدیران عامل شهرهای جدید در سال ۱۴۰۲با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

تین نیوز

نخستین جلسه هم اندیشی مدیران عامل شهرهای جدید در سال ۱۴۰۲با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه هم اندیشی مدیران عامل شهرهای جدید در سال ۱۴۰۲با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران کل ستادی و مدیران عامل شرکت های تابعه با محوریت بررسی و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تأمین زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن از سوی معاونت مسکن و شهرسازی، بررسی و گزارش آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی شامل آماده سازی و ساخت از سوی معاونت فنی و اجرایی، گزارشی از واگذاری موضوع جوانی جمعیت، بررسی آخرین وضعیت فراخوان و پیشرفت فیزیکی پروژه های زیربنایی و روبنایی توسط اعضای هیئت مدیره و معاونت فنی و اجرایی و همچنین برنامه های تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی دفتر سرمایه گذاری برگزار شد.

جعفری در این نشست با اشاره به اینکه درحال حاضر طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اصلی ترین برنامه وزارت متبوع به شمار می رود گفت: با توجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی هرچه سریعتر کارگاه های نهضت ملی فعال سازی شده و اراضی برای واگذاری های انفرادی و گروهی آماده سازی شوند.

وی همچنین ادامه داد: در این راستا قراردادهای واگذاری، قراردادهای مشارکت ساخت و پیمانکاری قیمت ساخت و همچنین قراردادهای مربوط به حمایت جوانی جمعیت هرچه زودتر تعیین تکلیف و به مجموعه ستاد گزارش شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه نگاه ما به این طرح حل مشکل مسکن در کشور است گفت: تمامی شهرها باید در این مسیر به صورت پیوسته اطلاعات خود را در زمینه واگذاری و تعیین تکلیف متقاضیان به روزرسانی کرده و این عملیات را سرعت ببخشند تا طبق برنامه ریزی مقرر بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به شناسایی ۶۱ نقطه سکونتگاهی جدید در نوار ساحلی جنوبی کشور بیان کرد: در این مسیر کمیته سرمایه گذاری و مولدسازی فعال و برای تسریع در روند امور جاری پروژ های حقوقی باقیمانده هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

جعفری در پایان سخنان خود بر جبران کمبودهای موجود در حوزه پروژه های روبنایی و زیربنایی در سطح شهرهای جدید تأکید و خاطرنشان کرد: در ساخت و اجرای این پروژه ها از بحث مدیریت انرژی و هوشمندسازی غافل نشوید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.