| کد خبر: 238145 |

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت

ورود مهندسان ترافیک به معضلات ترافیکی نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی به وجود آورده و راهگشای مشکلات ترافیکی خواهد بود.

تین نیوز

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ورود مهندسان ترافیک به معضلات ترافیکی نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی به وجود آورده و راهگشای مشکلات ترافیکی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، یوسف ساجد گفت: انتظار داریم متخصصان ترافیک در نظرسنجی بیشتر شرکت کنند؛ البته مانعی نمی‌بینیم که همکاران رشته‌های دیگر مثل معماری، شهرسازی و عمران هم در این خصوص نظراتشان را ارائه بدهند، اما باید توجه کرد که این نظرات فنی باشد.

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اشاره کرد: تدوین پیش‌نویس الزامات ترافیکی ساختمان‌ها از سال ۱۳۹۳ توسط پژوهشکده طراحان پارسه و زیر نظر کمیته مطالعات راهبردی شورای مرکزی آغاز شده و در سال ۱۳۹۵ این پیش‌نویس با حضور رئیس مرکز تحقیقات و رئیس شورای مرکزی و سایر مسؤولان ذی‌ربط رونمایی شد.

وی افزود: پیش‌نویس الزامات ترافیکی ساختمان‌ها، در مسیر تصویب در وزارتخانه در کش‌وقوس شورای تدوین و شورای مرکزی قرار گرفته و در این خصوص جلسات راهبردی متعددی در شورای مرکزی با حضور رئیس وقت شورا و مدیر کل دفتر تدوین مقررات ملی و همچنین در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و بررسی‌های بیشتر در این زمینه صورت گرفته است.

ساجد ادامه داد: شورای مرکزی مجوزهای لازم را صد در صد از وزارتخانه برای تدوین پیش‌نویس مبحث ۲۳ «الزامات ترافیکی در ساختمان‌ها» اخذ کرده و شورای تدوین به ریاست معاونت محترم مسکن در صدد بررسی کلیات آن برآمدند؛ در حال حاضر اهتمام رئیس حال حاضر شورای مرکزی، گروه تخصصی ترافیک، معاون مسکن (آقای محمودزاده) و مدیر کل دفتر تدوین (آقای مانی‌فر) بر این است که این مبحث به نتیجه نهایی برسد. لذا کلیات این مبحث در اسفندماه سال ۱۳۹۹ در جلسه شورای تدوین به تصویب رسید و به منظور بررسی جزئیات فنی به کمیته فنی شورای تدوین ارجاع داده شد. در خرداد ماه سال جاری، در این کمیته با حضور آقای مانی فر و اعضای متشکل از نمایندگان گروه تخصصی ترافیک و اساتید برجسته این حوزه، پس از بررسی جزئیات فصول پیش‌نویس، مقرر شد موارد مندرج با ویرایش ۹۶ مبحث ۴ و آخرین ویرایش مباحث ۱۲، ۲ و ۲۰ و۲۱ و همچنین آئین‌نامه ۱۲ جلدی مصوب ۱۳۹۹ شورای عالی معماری و شهرسازی انطباق داده شده و کلیه تناقضات برطرف شوند.

وی اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته انطباق کلیه اعداد و ارقام و مفاد مندرج در پیش‌نویس مبحث با آئین‌نامه و مباحث مقررات ملی مذکور، به طور کامل و توسط کمیته بازنگری بررسی شده و فایل ویرایش نهایی، آبان ماه سال جاری برای آقای مانی‌فر ارسال و از ایشان درخواست شد که به جای ویرایش قدیمی مربوط به سال ۱۳۹۵، ویرایش نهایی اخیر جایگزین شده و برای نظرسنجی از مهندسان ترافیک و سایر اساتید و مهندسان صاحب نظر در سایت قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد: ما انتظار داریم متخصصان ترافیک روی این قضیه (نظرسنجی) بیشتر مشارکت کنند. البته مانعی نمی‌بینیم که همکاران رشته‌های دیگر مثل معماری، شهرسازی و عمران هم نظر بدهند؛ اما نظراتشان باید فنی باشد. در نهایت پیش‌بینی می‌شود، موضوع با لحاظ نظرات واصله از نظرسنجی، در جلسه بعدی کمیته به جمع‌بندی نهایی رسیده و پیش‌نویس برای تصویب نهایی به شورای تدوین ارسال شود.

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در پایان تاکید کرد: تصویب این مبحث، مسئولیت مهندسان ترافیک را بیشتر خواهد کرد و این امکان را خواهد داد تا در عین داشتن یک مرجع برای عارضه سنجی و کنترل ترافیک ساختمان‌ها و معابر بلافصل و تأمین ایمنی عبور و مرور، نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی به وجود آمده و راهگشای مشکلات ترافیکی ناشی از ساختمان‌ها و کاربری‌های جاذب سفر در داخل شهرها باشد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.