| کد خبر: 235062 |

پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته می‌شود

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: ۲ هزار واحد مسکن مهر تا ماه آینده تحویل متقاضیان می شود و چهار هزار و۸۰۰ واحد دیگر تا پایان سال تحویل و پرونده مسکن مهر در این شهر بسته می شود.

تین نیوز

محسن وطن خواهی اظهار داشت: در سه سال ۲۷ هزار و۷۷۱ واحد مسکن تحویل داده شد و آنچه که از ۹۶ هزار و ۷۰۰ واحد باقی مانده شش هزار و ۸۶۶ واحد مسکن است که ۲ هزار واحد آن تا ماه آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بود تا پایان شهریور امسال پرونده مسکن مهر پرند بسته شود اما بنابه دلایلی که بخشی از آن به عواملی چون تورم، کمبود مصالح و منابع مالی بازمی‌گشت، موجب شد کار با تاخیر صورت بگیرد اما به طور حتم با تامین منابع مالی این واحدها تکمیل و پرونده آن بسته خواهد شد.

به گفته وطن خواهی پروژه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های بهداشت و درمان، فرهنگی، ورزشی و خدمات عمومی از سوی این شرکت احداث شده است.

پرند پایتخت مسکن مهر ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اذعان داشت: این شهر به منظور خانه سازی برای اقشار کم درآمد جامعه در دولت نهم و دهم در نظر گرفته شد، در ابتدا پرند بیشترین حجم بارگذاری مسکن را داشت به همین دلیل با ۹۶ هزار ۷۰۰ واحد مسکن به عنوان پایتخت مسکن مهر ایران شناخته شد که بخش عمده ای از خانه ها در دولت نهم و دهم ساخته شد.

شرکت عمرانی مدیریت شهر پرند را بر عهده دارد

وطن خواهی گفت: شهر پرند در حال حاضر دو مدیریت دارد، این شهر سه هزار و ۴۲۰ هکتار است که هفت قسمت آن را شرکت عمرانی مدیریت‌ می‌کند و یک قسمت آن در اختیار شهرداری است،  بطوریکه شرکت عمران ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار مدیریت شهر پرند را دارد و ۴۲۰ هکتار بر عهده شهرداری است.

کاری را مجانی انجام دادیم شهرداری بابت انجامش پول می‌خواست

وی اذعان داشت: همه خدمات مرتبط با شهرداری نظیر جمع آوری زباله، رفت و روب، فضای سبز و در همین اواخر حتی جمع‌آوری سگ‌های بی خانمان را خودمان انجام دادیم، شاید اگر در کل ایران ۱۵ پناهگاه‌ برای سگ‌های بی خانمان وجود داشته باشد یکی از این پناهگاه‌ها در شهر پرند است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ادامه داد: در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بی خانمان یک خانم علاقه‌مند به محیط زیست بدون اینکه هزینه‌ای را به شرکت عمرانی تحمیل کند این خدمت بزرگ را با کمک‌های مردمی انجام می‌داد، این کار را شش ماه پیش به شهرداری واگذار کردیم چراکه آنها گفتند می‌خواهیم جمع‌آوری از سوی ما صورت بگیرد.

وطن خواهی خاطرنشان کرد پس از امضای صورتجلسه‌ای اعلام کردند چقدر بودجه در نظر گرفته و پرداخت خواهد شد؟ من به آنها گفتم این اقدام مدتها به صورت رایگان انجام می‌شد و شما حالا بابت کاری که با کمک‌های مردمی انجام می‌شد پول می‌خواهید؟

پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته می‌شود

 

شرکت عمرانی وظایف دستگاه‌های دولتی را انجام می‌دهد

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: در سه سال اخیر۴۵۰ هزار متر مربع فضای سبز از سوی ما احداث شد، بوستان مشاهیر با ۳۲۰ هزار متر مربع بیشترین فضا را در اختیار دارد که از جنبه‌های مختلف ویژه و ایده‌ال است.

وی افزود: رشد متوسط جمعیت در کشور ایران معادل ۲ درصد است که این رقم در پرند ۲۲ درصد است به همین جهت وظیفه داریم برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را توسعه دهیم.

شهر جدید پرند جایگاه سیاسی ندارد، نه بخش است نه شهرستان ولی ساخت مدارس بر عهده شرکت عمران است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند بیان کرد: طی سه سال اخیر هفت مدرسه از سوی ما افتتاح، ۲ مسجد احداث شد، چهار مرکز درمانی کوچک به بهره‌برداری رسید، چهار واحد اداری- انتظامی مثل کلانتری ساخته شد. فضای ورزشی یکی دیگر از دغدغه جوانان و مردم پرند بود که برای این دغدغه گام‌های خوبی برداشتیم که در حدود ۱۸ هزار متر مربع بود.  

وطن خواهی با بیان اینکه در این سه سال ۹۰ درصد از فضایی که در اختیار شرکت عمرانی بود روکش آسفالت شد، خاطرنشان کرد: شرکت عمرانی حساسیت و نگاه ویژه‌ای به عملیات آسفالت کاری داشت و شاید فقط ۱۰ درصد از آن باقی مانده است که آن را در آینده‌ای نزدیک تکمیل می‌کنیم.

خط ۸ مترو را تکمیل می‌کنیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که از سوی شرکت عمرانی انجام شد افزایش بودجه از  ۸۰ به ۲۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ بود، در سال ۹۸ این رقم به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و در سال گذشته ۸۳۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کردیم که با گردش مالی شرکت در سال گذشته که یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که توانستیم اقدمات مورد نظر را با ۱۴۵ نیرو انجام بدهیم.  

وطن خواهی افزود: در حوزه مترو توانستیم مصوبه‌ای را مبنی بر تکمیل متروی پرند اخذ کنیم و آماده اجرای آن هستیم، به خاطر مشکلات مالی شهرداری و اجرایی دولت این موضوع به تعویق افتاد اما با هماهنگی‌ با استاندار، نماینده مجلس و شورای اسلامی مصوبه‌ای دریافت کردیم که تامین منابع مالی خط مترو بر عهده شرکت عمرانی باشد.  

وی تاکید کرد: به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه مجوز پرداخت پول به پیمانکاران را صادر کند خط ۸ مترو و یا همان ادامه خط یک فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

به خاطر مردم ایستگاه رادیویی-تلویزیونی ساختیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اظهار داشت: یکی دیگر از از اقدامات ما،  ساختن ایستگاه رادیویی بود که ارتباطی به مجموعه نداشت اما چون بحث مردم مطرح بود این کار را انجام دادیم. پوشش رادیویی تلویزیونی شهر پرند کیفیت مناسب را نداشت و با توجه به اینکه صدا و سیما نمی‌توانست به دلیل بودجه سنگین اقدام لازم را انجام دهد شرکت عمرانی در بهترین نقطه پرند ایستگاه رادیو تلویزیونی را ساخت، دکل ۱۲۰ متری نصب و به زودی با تکمیل تجهیزات به مرحله بهره برداری می رسد.

 

انعقاد قرارداد با راه‌آهن

پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته می‌شود

وطن خواهی گفت: علاوه بر مترو خط حومه‌ای است که تفاهم‌نامه‌ای را با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دو خطه کردن خط تهران و پرند را منعقد کردیم، ۵۰ درصد از هزینه‌های این طرح توسط راه‌آهن و باقیمانده آن توسط شرکت عمرانی تامین منابع مالی خواهد شد.  

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان تکمیل این طرح در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

خارج شدن پرند از بن بست

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات این شرکت، بحث گازرسانی به شهرک صنعتی و یا استفاده از پساب تصفیه خانه پرند برای آبیاری فضای سبز است، گفت: برای اجرای این کار قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وطن خواهی افزود: از وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا برای اتصال کمربندی جنوبی تهران یا همان بزرگراه غدیر مجوزی دریافت کردیم که پرند را از بن بست خارج می‌کند. اکنون شهر فقط یک ورودی از جاده قدیم دارد و بخش عمده‌ای از شهر که به مسکن مهر منتهی می‌شود بن بست است.

وی با بیان اینکه با این طرح و هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی علاوه بر اینکه پرند از بن بست خارج می‌شود به شهرستان شهریار و بزرگراه کمربندی تهران اتصال پیدا می‌کند، اضافه کرد: مجوزهای لازم برای این طرح گرفته شده و عملیات اجرایی آن در سالجاری آغاز می‌شود.

پرند از پیشگامان مسکن ملی است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه در طرح‌های ویژه مسکن، سهمیه شهر پرند با ۲۶ هزار واحد دارای بیشترین سهمیه متمرکز مسکن در کشور است، گفت: برای چهار تقاطع هم سطح داخل شهری برنامه‌ریزی و نقشه ها طراحی شده و تا پایان سال این طرح یا به پیمانکار سپرده یا به صورت مشارکتی توسط شرکت عمرانی انجام می‌شود. ‌

وطن خواهی افزود: در حوزه اقدام مسکن ۱۲ هزار واحد در حال ساخت است که به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی رسیده و یکی از پروژه‌های موفق محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث چهار مسجد و شش مدرسه آغاز شده است و در آینده‌ای نیز هشت پارک محلی در این شهر احداث می‌شود، ادامه داد: همچنین شش تا هشت بازار میوه و تره‌بار پیش‌بینی و سه زمین ورزشی به صورت ترک تشریفات از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند احداث می شود.

وطن خواهی خاطرنشان کرد: یک ساختمان نیمه‌کاره تجاری در شهر پرند وجود دارد که با توجه به بررسی‌های انجام شده بازدهی تجاری ندارد، به همین دلیل مقرر شده آن را به مجتمع ادارات پرند تبدیل کنیم.

وی گفت: در بحث آماده‌سازی شهر کار چندان زیادی باقی نمانده است، ۹۰ درصد عملیات اجرایی آسفالت به بهترین شکل ممکن انجام شده و ۱۰ درصد باقیمانده تا پایان سال تکمیل می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند افزود: زمانی به وزیر وقت قول حل دو مبحث آسفالت و دفع آب‌های سطحی را دادم ! چند سال پیش آب به مسکن مهر نفوذ کرد بود و این موضوع با اعتراض های مردم روبرو شد و قول دادیم نه تنها این مشکل را حل می‌کنیم بلکه دیگر چنین اتفاقی در شهر پرند تکرار نخواهد شد. خوشبختانه به قول خودمان عمل کردیم و در دوسال گذشته از این بابت کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم. برای کمک به مردمی که پولشان به تاراج رفت بود بسیج شدیم.

وطن خواهی اظهار داشت: یک تعاونی به نام شیده با چهار هزار عضو وجود دارد که اعضای آن مورد ظلم قرار گرفتند، پرونده یکی از اعضای تعاونی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، در این ماجرا پول مردم از بین رفت.

وی ادامه داد: مردم در سال‌های اخیر به حق خود نرسیدند، اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی تاکید کرده بود: شرکت عمرانی به این ماجرا ورود و ذینفع‌های واقعی را پیدا کرده و تا حد توان مشکلات مردم را حل کند، با اینکه پرونده فوق خصوصی بود و ارتباطی به ما نداشت اما به خاطر اینکه تعاونی نام سازمان هواپیمایی را یدک می‌کشید وزارت راه و شهرسازی ورود کرده و اکنون مشغول مذاکره با تعاونی استان تهران هستیم تا مدیریت آن را حل کنیم،  ما به دنبال این هستیم مشکلی که چندین سال است آزردگی خاطر مردم را فراهم کرده برطرف کنیم تا صاحب خانه شوند.

پرند از برخی استان‌های ایران بزرگ‌تر است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه مساحت شهر پرند ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه پرند در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) قرار دارد پتانسیل بالایی داشته و می‌تواند اثرات مطلوبی را در کیفیت زندگی اجتماعی مردم این شهر ایجاد کند.  

وی تاکید کرد: پرند جای بسیار با ارزشی است و برای ۴۸۳ هزار نفر طراحی شده است که با افزایش طرح اقدام ملی حدود ۶۰۰ هزار نفر افزایش جمعیت خواهد داشت که در دو یا سه سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

وطن خواهی با بیان اینکه شهر پرند به تنهایی از برخی استان‌های کشور بزرگ‌تر است و می‌طلبد از نظر تقسیمات سیاسی ارتقا پیدا کند و در این زمنیه اقداماتی انجام شده است اما باید در نظر داشت تا زمانی که مساله تقسیمات سیاسی حل نشود دولت نمی‌تواند دستگاه‌های خود را به پرند آورده و اجازه فعالیت دهد، اکنون می‌تواند نمایندگی داشته باشد اما از نظر قانونی اجازه اداره دولتی ندارد.

خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی با بالابر۵۷ متری

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی با بالابر ۵۷ متری از اقدامات دیگر این شرکت برای شهر پرند است، برخی از کلان‌شهرهای بزرگ فاقد این ماشین آتش نشانی هستند و خرید آن از وظایف شرکت عمرانی نبود، معمولا شهرداری با پول ارزش افزوده این کارها و خریدها را انجام می‌دهد اما به خاطر امنیت شهروندان پرند چنین اقدامی را انجام دادیم.

وطن خواهی در این باره توضیح داد: توانستیم از بانک مسکن وام ۱۸ درصدی به ارزش ۵۴ میلیارد تومان یا ۶/۱ میلیون یورویی اخذ کنیم و بعد با شرکت معتبر سوئدی قرارداد بستیم تا بهترین، به روزترین و مجهزترین ماشین آتش نشانی با نردبانی به طول ۵۷ متری تهیه کنیم که آخرین تست‌های این ماشین انجام و به زودی از آن رونمایی می شود.

وی افزود: سال گذشته یک دستگاه بالابر۳۶ متری خریداری و به شهرداری تحویل دادیم که قیمت امروز آن در حدود ۲۰ میلیارد تومان است.  

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: وقتی مردم به شهر پرند مهاجرت می‌کنند انتظار امکانات دارند و شرکت عمرانی به عنوان تنها نماینده دولت تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا بستر لازم را برای رفاه و آسایش مردم فراهم کند.  

وطن خواهی افزود: شهر پرند از آرامش امنیتی، اجتماعی، رفاهی برخوردار است و مردم قدرشناس و انقلابی دارد که همواره در جهت اهداف جمهوری اسلامی حرکت کرده‌اند و این مردم با لیاقت شایسته بهترین ها هستند.

ایجاد آرامستان در شهر جدید پرند  

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اذعان داشت: شهر پرند با ظرفیت های بیان شده، فاقد آرامستان بود اما در ابتدای سالجاری با حضور وزیر راه و شهرسازی یک آرامستان در این شهر افتتاح شد تا پرند صاحب آرامستان شود، این اقدام همچون بسیاری از اقداماتی که انجام دادیم از وظایف ما به شمار نمی‌رفت و بر عهده سازمان شهرداری بود اما وقتی احساس کردیم مردم به این آرامستان نیاز دارند چاره‌ای جز خدمت رسانی نداشتیم.  

وطن خواهی افزود: یکی از مشکلات ما این است که آرامستانی را می‌چرخانیم که نه تخصص آن را داریم و نه وظیفه‌ ما است اما چون روی زمین مانده بود مشاور استخدام کردیم تا روال کار به شکل طبیعی پیش برود.

شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ـ ساوه واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.