| کد خبر: 204099 |

۳ هزار واحد مسکن ملی در فاز ششم پرند ساخته می‌شود

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از ساخت سه هزار واحد مسکونی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: واحدهای ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در پرند در فاز ششم این شهر احداث می‌شوند.

تین نیوز

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از ساخت سه هزار واحد مسکونی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: واحدهای ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در پرند در فاز ششم این شهر احداث می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «پدرام صمیمی‌فر» در زمینه مکان‌یابی پروژه‌های اقدام ملی مسکن، گفت: واحدهای ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در فاز ششم این شهر جدید احداث می‌شوند؛ اکنون پنج قطعه زمین به مساحت ۱۵ هکتار برای فاز اول این طرح آماده‌سازی شده  و این مقدار زمین، استعداد ساخت سه هزار واحد مسکونی را خواهد داشت.

وی گفت: وزارتخانه ۲۰ هزار واحد را به عنوان سهمیه به شرکت عمران شهر جدید پرند اختصاص داده و در مرحله نخست توانستیم طراحی سه هزار واحد را انجام دهیم؛ اکنون نیز در مرحله اخذ پروانه هستیم که به محض دریافت، عملیات ساخت را آغاز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی همواره بر تامین خدمات این پروژه‌ها همزمان با ساخت واحدها تاکید داشت، بنابراین سعی شد در قالب پروژه‌های مرکز محله و احداث مراکز محله بتوانیم خدمات مرتبط با هر پروژه را همراه با آن احداث تا کمبودی از این نظر نداشته باشیم.

صمیمی‌فر پیرامون طراحی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند، گفت: تلاش شد که تنوعی به طراحی، نما و پلان‌ها دهیم تا امکان انتخاب را برای متقاضیان بیشتر شود. همچنین واحدهای طراحی شده از ۷۵ تا ۱۱۰ مترمربع طراحی شده است.

وی پیرامون قیمت‌گذاری این واحدها نیز گفت: مولفه‌های مختلفی در تعیین قیمت این واحدها دخالت دارد، اما سعی می شود که تنوع و کیفیت ساخت، قابل‌قبول و قیمت‌ها اقتصادی باشد و به گونه‌ای تعیین شود که امکان بهره‌برداری طیف متنوع‌تری از مردم و جامعه در آن باشد.

صمیمی فر تصریح کرد: قیمت ساخت هر متر مربع واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند، همان‌گونه که وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید داشت، در محدوده ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان ثابت نگه داریم. البته ممکن است که قیمت واحدهای بزرگتر کمی از این محدوده فراتر رود.

به گفته وی، آماده‌سازی  ۸۸ هکتار اراضی با همکاری یکی از پیمانکاران در پرند در دست انجام  و مرحله آماده‌سازی زمین رو به پایان است و پس از تشریفات قانونی سه هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در حوزه مشارکت با شرکا در این اراضی ساخته خواهد شد.

صمیمی‌فر ضمن یادآوری استقبال و مشارکت خوب بخش خصوصی از طرح اقدام ملی مسکن افزود: براساس اقدامات انجام گرفته استقبال خوبی از این طرح ملی شد و این کار در حال انجام است. پروژه ۴۴۸ واحدی چکاب از جمله پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی است که احداث ابنیه آن آغاز شده و در حدود ۱۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد، اما یکی از موضوع هایی که باعث تاخیر در کار می‌شود، فرآیند اخذ پروانه از شهرداری است که روند آن زمان‌بر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.