| کد خبر: 234534 |

لزوم تجدیدنظر در رقم ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها

رئیس اتحادیه املاک استان تهران لزوم تجدیدنظر در رقم تعیینی ۲۵ درصدی افزایش اجاره‌بها توسط ستاد کرونا را الزامی دانست.

تین نیوز

  مصطفی قلی خسروی، در رابطه‌ با راهکار تأمین یک میلیون واحد مسکن در سال و امکان انجامِ این وعده گفت: آقای رئیسی اگر چنین مسئله‌ای را فرمودند، وزیر راه نیز اعلام کرد که مقدماتِ ساختِ این تعداد واحد فراهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، وی افزود: از دیگر سو وزارت دفاع به یک تکنولوژی دست‌یافته تا از روند سنتی به سمت صنعتی شدن پیش رویم و اعلام کرده است ۱۰ طبقه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌سازیم و تحویل می‌دهیم.

قلی خسروی با اعلام اینکه در این راستا فقط مصالح ساختمانی و نه زمین را محاسبه می‌کنیم، گفت: ما ظرفیت‌های لازم را در اختیار داریم؛ باتوجه‌به اینکه وزارت دفاع به چنین صنعتی دست‌یافته است.

این کارشناس بازار مسکن خاطرنشان ساخت: در حال حاضر وزرا سخنانی اعلام کرده و وعده‌هایی داده‌اند که به [راهگشایی در امور مسکن نزدیک می‌شویم].

قلی خسروی در این باره گفت: رئیس‌جمهور تعدادی را که در شستا بوده‌اند را بیرون کرده و وزیر راه و شهرسازی نیز به جد پشت این قضیه است و ما نیز این روند را قبول داریم.

وی با بیان اینکه مجلس نیز در صددِ ساماندهی هرچه سریع‌تر وضعیت مسکن است، خاطرنشان ساخت: در هیچ کجای دنیا وضع مسکن صددرصد اصلاح نشده است ولی اگر ما بخواهیم، می‌توانیم با این دولت به ۵ میلیون خانه‌ای که دسترسی داریم، طی ۴ سال برسیم.

قلی خسروی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان ساخت: نرخ‌گذاری در تمام دنیا منسوخ شده است و ما نیز به ستاد کرونا احترام می‌گذاریم که البته از شرع عبور کرده است.

وی افزود: مشاوره‌هایی که به ستاد کرونا داده می‌شود، اشتباه است چون وقتی دولت رقم ۲۵درصدی را اعلام می‌کند، باید در اصل ۵۰درصد را مورد بررسی قرار دهیم.

قلی خسروی گفت: در سال اول وقتی اعلام شد ۲۵درصد باید اجاره‌بها افزوده شود، در جنوب شهر می‌گفتند ما با ۱۶ تا ۱۷ درصد اجاره‌بها را تمدید کردیم و مستأجر می‌گوید بایستی ۸ درصد دیگر نیز بپردازید.

وی افزود: در برخی جاها حق نداریم به شکل عمومی دست بزنیم و متأسفم که عده‌ای متوجهِ مالکیت نمی‌شوند؛ درحالی‌که مالکیت بسیار برای ما محترم است.

قلی خسروی گفت: ما پای منبرها می‌نشستیم و همواره می‌گفتند اگر مالک راضی نباشد، نماز و روزه مستأجر درست نیست.

رئیس اتحادیه املاک گفت: درست است که قاضی شرع ما گفته است در ستاد کرونا باید چنین‌وچنان باشد ولی در این امر باید تجدیدنظر کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.