| کد خبر: 232946 |

معاون وزیر راه و شهرسازی: ۶۱۴ طرح بازآفرینی شهری در حال اجرا است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۶۱۴ طرح اجرایی اکنون از محل تبصره ۱۸ در کشور در دست اجراست و برای بهره‌برداری از آنها تا پایان امسال تلاش می‌شود.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۶۱۴ طرح اجرایی اکنون از محل تبصره ۱۸ در کشور در دست اجراست و برای بهره‌برداری از آنها تا پایان امسال تلاش می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی عبوری روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح باغ راه‌ها و بازدید از طرح های بازآفرینی شهرداری سمنان ابراز داشت: ۶۱۴ طرح بازآفرینی در دست اجرا به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تخصیص به موقع این مبلغ، طرح‌ها نیز به موقع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بافت‌های ناکارآمد در سال‌های گذشته مورد توجه سیستم‌های اداری دولتی و مدیریت شهری نبود اما چند سالی است واژه‌های بازآفرینی در کشور خلق شد و کمک‌های اهرمی دولت به مدیریت‌های شهری این روند را تسهیل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اقدامات مشترک دستگاه‌های مرتبط در بافت‌های ناکارآمد میانی و فرسوده که بیشتر با بافت‌های تاریخی مانند سمنان همپوشانی دارد، موجب رضایت مردم می شود.

عبوری افزود: احیای راسته‌های تاریخی و خانه‌ها و گذرهای قدیمی بازگشت جمعیت را رقم می‌زند و کیفیت زندگی قطعا افزایش می‌یابد.

وجود ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور

وی ابراز داشت: نزدیک به ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور وجود دارد که با توجه به گستردگی آن باید دولت، مدیریت شهری و دستگاه های مرتبط، طی اقدامات مشترک این فضا را ساماندهی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سمنان با توجه به تاریخ و قدمت زیاد، استانی است که در بازآفرینی مورد توجه قرار گرفت.

عبوری گفت: ۲ هزار و ۹۱۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان سمنان وجود دارد که یکهزار هکتار آن در مرکز استان است؛ این فضای گسترده نیازمند پیگیری و رسیدگی است.

وی بیان کرد: بازآفرینی بافت‌های فرسوده از سه سال گذشته شروع شدو اثربخش نیز بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: کمک های مستقیم دولت از وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل حال طرح‌های استان سمنان خواهد بود.

عبوری در سفری یک روزه به منظور افتتاح باغ راه‌ها و بازدید از طرح های بازآفرینی شهرداری سمنان به این شهر سفر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.