| کد خبر: 229256 |

اسلامی: بازار مسکن برای محتکران پر ریسک می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، گفت: با تکمیل ثبت نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید و اخذ مالیات، تلاطم در بازار مسکن فروکش می‌کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، گفت: با تکمیل ثبت نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید و اخذ مالیات، تلاطم در بازار مسکن فروکش می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: هدف قانونگذار در ماده  ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم جلوگیری از ورود سرمایه به بازار سوداگری، سفته بازی و معاملات با استفاده از خانه‌های خالی و به منظور افزایش سرمایه و دارایی شخص است و تصمیم داریم تا مسکن را در قالب یک کالای مصرفی مورد استفاده قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ما به‌دنبال تنظیم و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن هستیم، با ثبت نام مردم در سامانه املاک، آمار مورد نیاز در اختیار ما قرار خواهد گرفت. برنامه‌ریزی‌های ما در طرح جامع مسکن برای شناسایی نیازمندان واقعی و نیاز واقعی جامعه است و نباید اطلاعات ما براساس مفروضات باشد.

اسلامی ضمن تاکید براینکه پول‌های وارد شده به بازار مسکن موجب تلاطم شده است، گفت: قانونگذار دریافت میزان مالیات را از اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث خانه‌های خالی از یکدیگر تفکیک کرده است، بنابراین اشخاص حقوقی مانند موسساتی که توانایی مالی داشته و انبوهی از خانه‌هایی را خریده و  خالی نگاه می‌دارند باید مالیاتی دو برابر اشخاص حقیقی پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف ما از اجرای قانون این است که سرمایه در راستای تولید و عرضه مسکن به این حوزه وارد شود نه نگاه داشتن برای سرمایه اندوزی، ورود سرمایه طی سال‌های اخیر به منظور سرمایه‌اندوزی موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن شده است.

اسلامی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و با اقدام تکمیلی ثبت نام مردم در سامانه املاک بر اساس قانون جدید مسلما تلاطم در بازار مسکن فروکش کرده و مردم آسایش پیدا خواهند کرد.

برخورد با تخلفات پروازهای چارتری

وی در تشریح علت حضور خود در این کمیسیون افزود: آقای دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه سوالی درباره قطع پروازهای چارتری داشت که مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پرواز چارتری یعنی اینکه چارتر کننده و آژانس مسافرتی بیشتر برای مقاصد گردشگری و زیارتی برای مسافران خود از آن استفاده می‌کنند و وزارت راه و شهرسازی با افرادی که به دلیل داشتن منابع مالی، صندلی‌های برنامه‌ای را پیش خرید کرده و به هر نرخ دلخواهی به مردم ‌فروخته‌اند، برخورد کرده و اجازه هم نخواهد داد که هر کسی بخواهد این سد را شکسته و شروع به ایجاد وضعیت پرتلاطم گذشته در کشور کند.

به گزارش ایرنا، اسلامی ضمن تاکید بر اینکه ما شرایط را سازماندهی کرده و اکنون ایرلاین‌ها باید تمام صندلی‌های پروازهای برنامه‌ای را در سایت فروش خود و یا آژانس‌های طرف قرارداد با ایرلاین عرضه کنند تا مردم مطابق نرخ اعلامی بلیط خود را تهیه کنند، خاطرنشان کرد: آژانس‌های هواپیمایی صاحب تورهای مسافرتی هم بعد از مجاز شدن تورها طبق ضوابط کرونا، می‌توانند نسبت به خرید صندلی از همان پرواز برنامه‌ای، نیاز خود را تامین کرده و یا یک هواپیما را چارتر کرده و مسافران خود را جابجا کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.