| کد خبر: 226509 |

اولین نتایج مسکن ملی اعلام شد

در مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۲۳ هزار و ۹۰۵ نفر ثبت نام کردند که تا کنون ۵۵ هزار و ۸۷۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند و روند پالایش و بررسی متقاضیان ادامه دارد.

تین نیوز

در مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۲۳ هزار و ۹۰۵ نفر ثبت نام کردند که تا کنون ۵۵ هزار و ۸۷۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند و روند پالایش و بررسی متقاضیان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سومین مرحله از ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بین روزهای ۱۸ تا ۲۵ دی ماه انجام شد و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که تا پایان بهمن ماه نتایج پالایش متقاضیان اعلام خواهد شد. طبق آخرین آماری که معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره ارایه کرده از ۲۲۳ هزار و ۹۰۵ نفری که در مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند تاکنون ۵۵ هزار و ۸۷۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند. ۹۱ هزار و ۴۹۲ متقاضی نیز فرم «ج» ناقص داشتند که باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند. از این تعداد تاکنون ۵۵ هزار و ۷۰۴ نفر به اداره کل راه و شهرسازی استان محل سکونت خود برای بررسی فرم «ج» و اصلاح وضعیت مراجعه کردند.

محمود محمودزاده افزود: طبق تازه‌ترین نتایج ثبت‌نام متقاضیان مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن، تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۱ متقاضی درخواست شان رد شده یا انصراف داده و از مشارکت در این طرح حذف شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پالایش همچنان ادامه دارد و نهایی نشده است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود.

آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد که البته با توجه به کیفیت سازه ها در مناطق مختلف، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. ثبت نام مراحل اول، دوم، سوم و چهارم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله چهارم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.