| کد خبر: 222564 |

٥٥ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی هنوز وجهی واریز نکرده‌اند

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بیش از ۵۵ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی هنوز واریزی نداشته‌اند که مطابق ضوابط دولت لازم است در مهلت زمانی تعیین شده، مشارکت مالی خود را با طرح اقدام ملی شروع کنند.

تین نیوز

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بیش از ۵۵ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی هنوز واریزی نداشته‌اند که مطابق ضوابط دولت لازم است در مهلت زمانی تعیین شده، مشارکت مالی خود را با طرح اقدام ملی شروع کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمود شایان» افزود: از ابتدای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تا پایان ماه آبان، ۱۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر از متقاضیان واجد شرایط این طرح در سراسر کشور، در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر تاکنون بخش­‌هایی یا همه قسمت اول آورده نقدی تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را به حساب خود واریز کرده‌اند.

مدیرعامل بانک مسکن، افزود: مجموع پرداختی آورده نقدی پیش خریداران واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن از مشارکت ۴۰۰۰ میلیارد تومانی متقاضیان حکایت دارد.

به گفته شایان از مجموع افرادی که در بانک مسکن به عنوان متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی، افتتاح حساب انجام داده اند، نزدیک به ۱۰ هزار نفر ساکن تهران هستند و در پروژه‌های استان تهران، ثبت‌نام انجام داده‌اند.

شایان گفت: طبق ضوابط به تصویب رسیده در وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان مسکن ارزان در طرح اقدام ملی بعد از آنکه توسط ادارات راه و شهرسازی در استان‌ها، از بابت واجد شرایط بودن پالایش می‌شوند و به آنها اعلام می‌شود که شرایط لازم برای ورود به طرح را دارند، لازم است در مرحله بعد در یکی از شعب بانک مسکن در شهر محل سکونت خود نسبت به افتتاح حساب برای پرداخت سهم شان در طرح، اقدام کنند.

وی درباره روند پیشرفت تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد: میانگین پرداخت آورده نقدی در مرحله اول از سوی متقاضیان واجد شرایط حدود ۴۰ میلیون تومان است. هرچند هنوز بیش از ۵۵ هزار نفر از افرادی که افتتاح حساب کرده‌اند هنوز واریزی نداشته‌اند که البته این متقاضیان نیز مطابق ضوابط دولت لازم است در مهلت زمانی تعیین شده و اعلام شده به آنها، مشارکت مالی خود را با طرح اقدام ملی شروع کنند تا پروژه‌های مسکن‌سازی سر موقع و بدون تاخیر، پیشرفت کند و واحدها تحویل افراد شود.

شایان گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، بیش از ۴۰ میلیون تومان در قالب آورده نقدی به حساب خود واریز کرده‌اند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر نیز بیش از ۳۰ میلیون تومان مشارکت داشته‌اند. آورده نقدی پیش خریداران در طرح اقدام ملی مسکن، متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن‌سازی از سوی سازنده‌ها، به پروژه‌ها تزریق می‌شود. البته بخشی از هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیز توسط بانک مسکن به شکل تسهیلات بدون سپرده، تامین و پوشش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا تعهد بانک مسکن در حمایت و تامین مالی از پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات ساخت است. این تسهیلات بدون نیاز به سپرده­‌گذاری، در اسرع وقت از محل منابع داخلی بانک مسکن به سازنده‌ها پرداخت می­‌شود.

بانک مسکن نه تنها تسهیلات ساخت پرداخت می‌کند که مدیریت جذب و تخصیص آورده نقدی پیش­ خریداران را نیز برعهده دارد.

بر این اساس، تا کنون ۲۳۱ پروژه به ظرفیت ۲۳۰۰ واحد مسکونی از طرف وزارت راه و شهرسازی به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است که از این تعداد، ‌ ۵۹ پروژه در حال تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات ساخت از سوی سازندگان است. همچنین قرارداد پرداخت تسهیلات با سازندگان ۱۷ پروژه مسکن ملی به ظرفیت ۲ هزار و ۴۵۹ واحد مسکونی منعقد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.