| کد خبر: 218473 |

مسکن ملی پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است گفت: قیمت هر متر مربع مسکن طرح اقدام ملی در شهر جدید پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است گفت: قیمت هر متر مربع مسکن طرح اقدام ملی در شهر جدید پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید مهدی هدایت - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس - صبح امروز در مراسم آغاز رسمی تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر اظهار کرد: امروز شروع تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر است. این برنامه قبل از افتتاح رسمی که در آینده توسط رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد برگزار می‌شود که به تدریج واحدها را تحویل می‌دهیم.

وی افزود: امروز فرآیند معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت دفترچه اقساط آغاز می‌شود سپس برای انشعابات به دستگاه‌های خدمات‌رسان و تحویل واحد به کارگزاری شرکت عمران مراجعه می‌کنند. اگر کنتور بعضا نصب نشده به این دلیل است که باید به نام مالک صادر شود.

هدایت با بیان اینکه بعضی افراد که حدود ۴ تا ۵ هزار نفر هستند برای تحویل واحدهای خود مراجعه نمی‌کنند گفت: اقداماتی از قبیل افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها به ۱۸ درصد را آغاز کرده‌ایم که نسبتاً تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: با این وجود از سال آینده سرعت سکونت در شهر پردیس بیشتر می‌شود.

وی همچنین خبر داد: آذرماه امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تحویل متقاضیان می شود.

هدایت در پاسخ به ایسنا درباره آخرین وضعیت افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر اظهار کرد: این رقم با توجه به هزینه‌های ما بسیار ناچیز است از ابتدای سال ۱۴۰۰ میلیارد تومان در پردیس هزینه کرده‌ایم و این در حالی است که از محل دریافت ۲۰ میلیون تومان حدود ۲۲ میلیارد تومان به دست آورده‌ایم. این ۲۰ میلیون تومان هزینه نقل و انتقال نیست بلکه بخش کمی از هزینه‌هایی که دولت برای واحدهای مسکن مهر انجام داده را از متقاضیانی که هم اکنون اقدام به خرید و فروش می‌کنند دریافت می کنیم. متقاضیان اولیه و کسانی که قبل از خردادماه واحد را خریداری کردند مشمول این افزایش قیمت نیستند.

مدیرعامل عمران‌پردیس خاطرنشان کرد: زمانی که پروژه مسکن مهر پردیس آغاز شد دلار ۱۰۰۰ تومان بود و الان قیمت دلار ۲۴ برابر شده لذا هزینه‌ها بسیار  بالا رفته است.

وی با اشاره به تعهد شرکت عمران پردیس برای ساخت ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن گفت: از این تعداد ۱۱ هزار واحد به تعاونی‌های مسکن مهر واگذار شده و ۳۰۰۰ واحد نیز در بخش  ثبت نامی است. در مراسمی که با حضور ویدئوکنفرانس رئیس‌جمهور برگزار می شود اولین واحدهای اقدام ملی بتن ریزی خواهد شد. قیمت هر متر مربع مسکن ملی در پردیس فعلاً ۳ میلیون تومان است.

وحمل ونقل جاده ای است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، عبدالهاشم حسن نیا در نشست هم اندیشی که با اصناف حمل و نقل کالا و مسافر این استان برگزار  شد ،اظهار داشت : استان اصفهان به عنوان یکی از قطب های صنعت حمل ونقل کشور در زمینه کالا و مسافر به شمار می آید و لذا هم اندیشی با تشکل های صنفی و شنیدن خواسته های آنها به بهبود وضعیت حمل ونقل کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی با حضور در جمع اصناف حمل و نقل استان و بررسی دغدغه ها و مشکلات صنعت حمل ونقل کالا و مسافر استان اصفهان به عنوان یکی از استانهای مهم حمل و نقلی کشور اظهار داشت: تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور اقدام در جهت اقتصادی کردن صنعت حمل ونقل و معیشت رانندگان فعال در این بخش است.

حسن نیا تصریح کرد: بسیاری از راهکارهایی که در نشست های هم اندیشی در استانهایی نظیر اصفهان مطرح می شود، در دستور کار وزارت راه وشهرسازی و سازمان راهداری قرار می گیرد.

وی گفت : نظارت جامع و کامل بر حمل ونقل کالا یکی از دغدغه های مشترک دولت و بخش خصوصی به شمار می آید.

وی همچنین به وضعیت خاص صنعت حمل ونقل مسافر کشور بر اثر شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال مسافر در ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر در حالت عادی ۶۰ درصد بود که بر اثر شیوع کرونا و کاهش مسافران هم اکنون به ۲۰ درصد رسیده است.

حسن نیا از پیگیری برای کاهش ضرر و زیان وارده به صنعت حمل ونقل مسافر خبر داد و افزود: پیگیری های اجرایی برای تحقق قول های دولت مبنی بر ارائه تسهیلات کم بهره به این قشر هستیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به نقش بی بدیل فعالین صنعت حمل ونقل کالا در زمان شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: از آن زمان تاکنون به ویژه در روزهای اولیه شرایط سختی حاکم بر اقتصاد کشور بود اما با این حال  قشر پرتلاش راننده از هیچ تلاشی برای جابجایی مسافران و به خصوص کالاهای ضروری و اصلی مردم دریغ نکرده است.

حسن‌نیا بر لزوم نوسازی ناوگان مسافربری در کشور تاکید  و اضافه کرد: ۳۶۵  هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین شامل انواع تریلر، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری در کشور وجود دارد که عمر افزون بر ۶۰ هزار دستگاه بالای ۴۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی این ناوگان مستلزم اعتبارات ویژه و کلان است، اضافه کرد: بیش از ۶ هزار دستگاه از انواع ذکر شده بالای ۵۰ سال قدمت دارند اما با این وجود همچنان در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر ۳۰ میلیون بارنامه در کشور صادر می‌شود خاطرنشان کرد: خدمات این نهاد در ابعاد مختلف فراز و نشیب داشته اما به صورت کلی معتقدیم عقب گرد نداشته‌ایم.

معاون وزیرراه و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور نوسازی ناوگان را یکی از دغدغه های اصلی در این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد:  تلاش می کنیم با اجرای راهکارهای مناسب بهره وری در بخش حمل ونقل را ارتقا دهیم.

وی همچنین در خصوص برنامه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای برای رفع نقاط پر حادثه جاده های کشور  اظهار کرد: ایمن سازی و ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی کشور یکی از اهداف سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای است و دراین راستا دائما اقدامات مختلفی برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.