| کد خبر: 216447 |

همتی:شبکه بانکی آماده اعطای تسهیلات به مستاجران است

رییس کل بانک مرکزی ضمن اعلام آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات مستاجران (کمک ودیعه مسکن) گفت: مبالغ این وام براساس طبقه‌بندی شهرها ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان است.

تین نیوز

رییس کل بانک مرکزی ضمن اعلام آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات مستاجران (کمک ودیعه مسکن) گفت: مبالغ این وام براساس طبقه‌بندی شهرها ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان است.

پرداخت تسهیلات کمکی به مستأجران، تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا وخدمات» به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی»، امروز (یکشنبه) تاکید کرد: مبالغ این وام براساس طبقه‌بندی شهرها ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان بوده و به دو روش قابل پرداخت است. در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند؛ در روش دوم متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند.

رییس کل بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه اعتبار تخصیصی برای این وام به صورت کلی ۲۰ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این وام صرفا کمکی است به مستاجران برای ودیعه و لذا به هیچوجه وام ودیعه نیست. همچنین در این وام، مؤجران نقشی نخواهند داشت و کسی که وام را دریافت می‌کند با بانک عامل طرف خواهد بود و به تصمیم خود از وام دریافتی استفاده خواهد کرد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.