| کد خبر: 216366 |

توصیه پلیس آگاهی به خریداران مسکن

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از خریداران مسکن خواست از پرداخت وجه قبل از انعقاد قرارداد در بنگاه‌های معاملات ملکی مجاز یا دفاتر اسناد رسمی خودداری کنند.

تین نیوز

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از خریداران مسکن خواست از پرداخت وجه قبل از انعقاد قرارداد در بنگاه‌های معاملات ملکی مجاز یا دفاتر اسناد رسمی خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به سوءاستفاده های صورت گرفته از طریق آگهی های تبلیغاتی فروش مسکن اظهار داشت: سودجویان در این روش با پیشنهادهای وسوسه انگیز و در عین حال متقلبانه، شهروندان را برای پیش خرید یا مشارکت در ساخت مسکن ترغیب کرده و پس از جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی افزود: شهروندان باید در ابتدا از صحت و سقم اسناد ارائه شده از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کرده و در ادامه، قرارداد مورد نظر را در بنگاه های معاملات ملکی دارای مجوز از سوی اتحادیه مشاوران املاک منعقد و کد رهگیری معتبر دریافت کنند.

این مقام انتظامی با بیان این که لازم است کد رهگیری دریافتی از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور نیز استعلام شود، تصریح کرد: انجام این کار مانع از فروش مجدد یک ملک به افراد مختلف شده و از ضرر و زیان احتمالی سایر خریداران هم جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا همچنین خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از هرگونه خرید و فروش، مشخصات ملک با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده شده و در صورت لزوم، اصالت اوراق و اسناد (به ویژه از نوع قدیمی آن) توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.