| کد خبر: 215767 |

تسریع در صدور پروانه ساختمانی، حقوق قانونی شهروندان است

مدیرکل دفتر فنی معاون عمرانی وزیر کشور گفت: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی از مطالبات، حقوق عامه و قانونی شهروندان است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی معاون عمرانی وزیر کشور گفت: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی از مطالبات، حقوق عامه و قانونی شهروندان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در نشست مشورتی ویدئوکنفرانسی با برخی از معاونین هماهنگی امورعمرانی، مدیران کل دفترفنی و برنامه ریزی عمرانی استانداری ها و همچنین معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها، موضوع تسهیل و تسریع درفرآیند صدور پروانه ساختمانی بررسی شد و حاضرین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

وحیدقربانی مدیرکل دفترفنی وبرنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در جمع بندی این جلسه گفت: باتوجه به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر تسهیل هرچه بیشتر فرایند اداری صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری ها، وزارت کشور درصدد است با نگاه آسیب شناسانه به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: اصل در اینجا حقوق شهروندان است که باید با شفافیت کامل بدانند، املاکشان درطرح های توسعه شهری چه وضعیتی است و چه ظرفیتی برای احداث بنا دارد.

    حریم ها و محدودیت های مصوب برخی دستگاه ها و سازمان ها باید به اطلاع کامل شهروندان برسد. این گونه محدودیت ها و مصوبات را باید بلافاصله در نقشه های شهری به روزرسانی کنند تا مردم از کلاف سردرگم برخی استعلامات اداری خلاص شوند.

مدیرکل دفتر فنی  وزارت کشور درباره دغدغه دولت گفت: دغدغه امروز دولت این است که گاهی افراد صرفا پس از مراجعه چندین و چندباره و حضوری به شهرداری یا ادارات و با کنکاش فراوان متوجه وضعیت املاک خود و پیرامونشان می‌شوند.

وی اضافه کرد: پیگیری الکترونیکی کردن کامل فرآیند صدور پروانه ساختمانی از جمله ساز و کارهایی است که دردستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: براساس گزارش موجود، ۸۰درصد شهرنشینان در شهرهایی زندگی می کنند که فرایند صدور پروانه درآنجا، الکترونیکی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.