| کد خبر: 161747 |

صدور پروانه ساختمانی در زنجان با پیچیدگی های اداری مواجه است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: متاسفانه پیچیدگی های اداری صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی را در این حوزه موجب شده است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: متاسفانه پیچیدگی های اداری صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی را در این حوزه موجب شده است.

حمیدرضا حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری یک مجموعه محسوب می شود و لزومی ندارد برای صدور پروانه ساختمانی از بخش های مختلف شهرداری استعلام گرفته شود و می توان سامانه جامعی را تعریف کرد که نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نباشد.
وی یادآوری کرد: ایجاد سامانه دریافت استعلام از بخش های شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی علاوه بر کاهش مشکلات به تسهیل فرآیندها منجر می شود.
حمیدی افزود: علاوه بر پیچیدگی و طولانی بودن فرآیند بوروکراتیک، مواردی مثل شکاف بین خواسته سازندگان ساختمان و ضوابط وجود دارد که این اختلاف باید از طریق کمیسیون ماده پنج برطرف شود که خود موجب طولانی شدن زمان دریافت پروانه ساختمانی می شود.
وی بیان کرد: موضوع پرداختی های سازندگان از قبیل عوارض صدور پروانه، ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری ملک و جرائم تخلفات ساختمانی که ملزم به پرداخت آن به شهرداری هستند، از دیگر موانع ساخت و ساز به شمار می رود که با تجدید نظر در آنها می توان به رونق ساخت و ساز کمک کرد. 
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در این راستا باید بخش های مختلف شهر اسکن شهرسازی و اقتصادی شود و برای هر بخش و محور رفتار مالی متفاوتی تعریف کرد و درحالی که هم اکنون یک نسخه مالی واحد برای شهر پیچیده شده که این کار بسیار اشتباه است.
حمیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه ارگان سازمان نظام مهندسی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت نظارت بر ساخت سازها را برعهده دارند و در این میان راه شهرسازی نظارت خوبی در این بخش دارد.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل بیگدلی، مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری زنجان پیش از این اعلام کرده بود: آمارها نشان می دهد صدور پروانه های ساختمانی طی 6 ماهه امسال اول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود، اعمال تخفیف ها و عدم افزایش تعرفه عوارض پروانه ساختمانی با استقبال بیشتر شهروندان مواجه و منجر به رونق ساخت و سازها شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.