| کد خبر: 215146 |

تحویل فهرست صادرکنندگان مالک مسکن خارجی به قوه قضاییه

وزیر راه و شهرسازی گفت: صادرکنندگانی که ارز صادراتی را تبدیل به ملک خارجی کردند باید ارز هزینه شده برای خرید آن ملک را به کشور برگردانند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: صادرکنندگانی که ارز صادراتی را تبدیل به ملک خارجی کردند باید ارز هزینه شده برای خرید آن ملک را به کشور برگردانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد اسلامی درباره خروج ارز و سرمایه از کشور در قالب خرید مسکن در کشورهای خارجی اظهار داشت: تمام افرادی که نسبت به خرید ملک در هر کشور خارجی اقدام کرده‌اند باید منشا ارز معرفی و مشخص کنند.

وی تاکید کرد: اگر فردی بابت صادرات کالایی ملک خریده و درآمد حاصل از صادرات کالا را به مسکن در کشور خارجی تبدیل کرده باشد باید این ارزی که صرف خرید ملک کرده‌ است را برگرداند و این یک الزام است.    

وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه صادرات جزو منابع ملی کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: صادر‌کننده از مزیت سوخت و انرژی ارزان، مواد اولیه و نیروی کار ارزان برای صادرات کالا استفاده کرده است و نمی‌تواند ارزی که با استفاده از این مزیت‌ها به دست آورده به کشور برنگرداند.   

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده‌است که چه تعداد از صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به ملک خارجی تبدیل کرده‌است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این حوزه ورود نکرده است و بررسی این موارد جزو وظایف وزارتخانه نیست اما بانک مرکزی اسامی این افراد را استخراج کرده و به آنها بابت برگشت ارز صادراتی اخطار داده و لیست اسامی این افراد را به قوه قضاییه هم تحویل داده ‌است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین تصمیم‌گیری برای ارایه وام ودیعه به مستاجران اظهار داشت: وام ودیعه براساس الگوی مسکن ارایه می‌شود بنابراین بنابراین خانواده‌هایی که نیازمندتر هستند در اولویت دریافت این وام قرار می‌گیرند.  

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه با سامانه وزارت رفاه هماهنگ هستیم تا بتوانیم خانواده‌هایی که درآمد کمتری داشته  و ضعیف‌تر هستند در لیست وام ودیعه اجاره قرار دهیم.

اسلامی گفت: اولین ضابطه‌ای که تا به امروز مشخص شده این است که وام بر اساس متراژ مسکن به مستاجران داده می‌شود و مستاجران واحدهای 90 تا 75 متر در اولویت هستند. دومین ضابطه هم میزان درآمد سرانه خانواده است که این اطلاعات را از وزارت رفاه می‌گیریم و با اطلاعات متقاضی تطبیق می‌دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.