| کد خبر: 211905 |

افزایش حق مسکن را به دولت پیشنهاد دهید

علی خدایی با انتقاد از اظهارات اخیر مسئولان وزارت کار گفت: خواسته ما افزایش حداقل مزد است نه صرف افزایش حق مسکن.

تین نیوز

علی خدایی با انتقاد از اظهارات اخیر مسئولان وزارت کار گفت: خواسته ما افزایش حداقل مزد است نه صرف افزایش حق مسکن.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کار اعلام کرده تنها دستور کار جلسه شورایعالی کار فقط مربوط به حق مسکن است و اگر دستمزد کارگران بیش از اندازه زیاد شود، تبعات اجتماعی و اقتصادی دارد.

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در انتقاد به این اظهارات می‌گوید: افزایش حق مسکن کارگران نیازی به تشکیل جلسه ندارد. افزایش سالیانه دستمزد کارگران یک پکیج افزایشی است و تفکیک‌پذیر نیست و جالب است بدانید که سال گذشته افزایش حق مسکن چند ماه قبل از جلسات مزدی تصویب شد و با اصرار کارفرمایان و با همین توجیه، تا چند ماه بعد از سال معطل ماند.

در روزهای گذشته، بعد از ورود سازمان بازرسی کشور به موضوع دستمزد، زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه قرار است در مورد افزایش حداقل مزد در شورایعالی کار تصمیم‌گیری شود اما اکنون با جهت‌گیری اخیر وزارت کار مشخص است که دولت نمی‌خواهد تن به ابطال مصوبه دستمزد بدهد. خدایی در این رابطه می‌گوید: همانگونه که راجع به سایر مولفه‌های مزدی با توافق دوجانبه تصمیم‌گیری شد، در این زمینه نیز می‌توان اقدام کرد. گروه کارگری برای مذاکره در خصوص دو موردی که با تایید وزیر کار در بخشنامه نیز آمده یعنی افزایش حق مسکن و اضافه شدن قسمتی از مزایا روی پایه حقوق  و سایر وظایف شورایعالی کار همواره از تشکیل جلسه و حضور در آن استقبال کرده و آماده است ولی اگر موضوع جلسه همانگونه که جناب شمس فرموده‌اند، صرفاً افزایش حق مسکن باشد، خطاب به دولت می‌گوییم لطفاً باتوجه به دلایلی که بارها مطرح کرده‌ایم، افزایش حق مسکن را به صورت دوجانبه به هیئت دولت پیشنهاد دهید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کارگر و نماینده‌ی کارگری قطعاً مخالف افزایش حتی هزار تومان به دریافتی کارگران نیست، می‌گوید: نمایندگان کارگری خواستار افزایش حداقل دستمزد هستند و قرار نیست بیایند جلسه و فقط در مورد افزایش حق مسکن صحبت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.