| کد خبر: 210520 |

خانه‌هایی که از سال ۹۵ خالی مانده‌اند، مشمول مالیات می‌شوند

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال ۹۵ تصویب شده است و اجرای آن از سال ۹۹ انجام می‌شود.

تین نیوز

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال ۹۵ تصویب شده است و اجرای آن از سال ۹۹ انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علیزاده، معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: قبل از سال ۹۹ با شهردار‌ها و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی انجام داده‌ایم و قرار شد سامانه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شود تا اطلاعات خانه‌های خالی در آن درج شود.

او افزود: در حال حاضر این سامانه آماده کار شده است و سازمان امور مالیاتی به عنوان متولی دریافت مالیات از خانه‌های خالی از اطلاعات این سامانه استفاده می‌کند.

علیزاده بیان کرد: اخد مالیات از خانه‌های خالی باعث می‌شود عرضه مسکن در بازار بیشتر شود و همین موضوع باعث کاهش قیمت‌ خرید و اجاره بهای خانه می‌شود.

او درباره آمار خانه‌های خالی در کشور گفت: در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از خانه‌های خالی وجود ندارد و آمار‌های موجود در حد حدس و گمان است و وزارت راه و شهرسازی باید آمار ارائه دهد.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال ۹۵ تصویب شده است و اجرای آن از ابتدای سال ۹۹ انجام می‌شود به همین دلیل اگر برای ما محرز شود خانه‌ای از سال ۹۵ خالی است از همان سال برای آن مالیات در نظر گرفته می‌شود.

علیزاده بیان کرد: سازمان امور مالیاتی اطلاعات خود را در مورد خانه‌های خالی از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دریافت می‌کند.

او در خصوص عدم اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سال ۹۵ تا کنون گفت: فرایند شناسایی خانه‌های خالی سخت است و ما نمی‌توانستیم به راحتی متوجه شویم که کدام خانه خالی است، اما با راه اندازی سامانه وزارت راه و شهرسازی این امکان ایجاد شده است.

علیزاده تاکید کرد: با راه اندازی سامانه وزارت راه و شهرسازی اگر متوجه شویم خانه‌ای از سال ۹۵ به بعد خالی است مالیات تمام این سال‌ها اخذ می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.