| کد خبر: 202527 |

تدوین پیوست ششم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ راهکاری برای تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین و اجرایی‌شدن پیوست ششم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ (آیین‌نامه مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله) را راهکاری برای تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله برشمرد.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین و اجرایی‌شدن پیوست ششم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ (آیین‌نامه مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله) را راهکاری برای تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله برشمرد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، همایش منطقه‌ای ایمنی سازه‌ها در برابر زلزله ۵ دی‌ماه همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و مصادف با شانزدهمین سالگرد زلزله دلخراش بم برگزار شد.

شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در آیین افتتاح همایش، به تشریح نحوه تدوین پیوست ششم از ویرایش چهارم آیین نامه مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله یا استاندارد ٢٨٠٠ پرداخت و اهمیت انتشار این پیوست را در مقاومت سازه ها در برابر زلزله و به ویژه اجزای غیرسازه‌ای ساختمان‌ها مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جهت تاب‌آوری بیش از پیش ساختمان‌ها، تدوین مباحث مختلف مقررات ملی ساختمان، شبکه ملی شتابگاری و سیستم پاسخ سریع زلزله، آغاز مقاوم‌سازی سازه‌های با اهمیت زیاد خصوصا بیمارستان‌ها، سیستم قطع‌کن هوشمند گاز پس از زلزله، مقاومت ساختمان‌ها در برابر حریق و مشاوره‌های متنوع فنی در بخش جداگرهای لرزه‌ای و میراگرها، میان‌قاب‌ها و اجزای غیرسازه‌ای، ارتقاء فناوری بتن و نظایر را از جمله این اقدامات برشمرد.

شکرچی زاده از پنجم دی ماه به عنوان روز میثاق مجدد مهندسی نام برد و این روز را فرصت مناسبی برای تعامل مؤثر و مضاعف تمامی صاحب نظران، اساتید، مهندسان و مسئولین حوزه فنی و مهندسی کشور در راستای تاب آوری ساختمان‌ها، شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی کشور نام برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.