| کد خبر: 197404 |

۷۰درصد خریداران مسکن غیر مصرفی هستند

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس و یکی از طراحان اصلی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بخش مسکن گفت: ۷۰ درصد تقاضای بازار مسکن، غیر مصرفی است.

تین نیوز

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس و یکی از طراحان اصلی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بخش مسکن گفت:۷۰ درصد تقاضای بازار مسکن، غیر مصرفی است.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی زهرا سعیدی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: طرحی که ما آماده کردیم بر این موضوع دلالت دارد و با ۱۴۵ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که کلیات آن تاکنون تصویب شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد مردم از این مالیات معاف هستند و آنهایی که مسکن را برای سود خریده اند باید بخشی از سود خود را مالیات دهند.

سعیدی درباره تاریخچه این طرح افزود: در سال ۹۴ ما بر تولید، مالیات بستیم اما بر خانه‌های مازاد و سوداگری مسکن هیچ مالیاتی بسته نشد.

وی گفت: ۷۰ درصد معاملات مسکن مصرفی نیست و جنبه کسب سرمایه بیشتر را دارد. متأسفانه نرخ مسکن را افرادی که صاحب تعداد خانه‌های بالا هستند تعیین می‌کنند.

این نماینده مجلس با ارائه آمار ساخت مسکن بیان کرد: ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از سال ۸۵ تا ۹۵ ساخته شده، اما ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است. بقیه ۷ میلیون و پانصد هزار واحد دست افراد تأثیرگذار در بازار مسکن است؛ اما به علت عدم وجود قانون از این افراد مالیات اخذ نمی‌شود.

سعیدی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰ کشور دنیا در حال پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه یا CGT هستند.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی مسکن قطعاً ۹۵ درصد مردم جامعه از آن معاف خواهند بود زیرا در طرح مصوب کمیسیون اقتصادی مجلس آمده که هر فرد می‌تواند یک خانه داشته و از پرداخت مالیات بر آن معاف باشد. این پیش بینی را هم داشته ایم که سرپرست خانوار شاید برای فرزندانش منزلی را به عنوان سرمایه خریداری کرده باشد. بنابراین حداکثر به اندازه تعداد اعضای خانواده اش می‌تواند خانه داشته باشد و برای مازاد مسکن باید مالیات بدهد و این طرح شامل مردم عادی نمی‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.