| کد خبر: 189865 |

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که دولت باید هر چه سریع تر این واحدها را تعیین تکلیف کند.

تین نیوز

ضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که دولت باید هر چه سریع تر این واحدها را تعیین تکلیف کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت،  حسین مقصودی در مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش طرح ملی مسکن، گفت: پیش از وزارت آقای اسلامی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای مسکن دار کردن جوانان برنامه ای نداشت به ویژه نظارتی بر قیمت ها و مبارزه با زمین خواری صورت نمی گرفت.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برنامه ششم توسعه دولت باید 9 هزار واحد مسکونی بسازد که این امر تاکنون عملیاتی نشده است به عنوان نماینده ای که تجربه حضور در شهرداری، شورای شهر و دهیاری ها را دارد، به چند برنامه و راهکار برای رونق مسکن و کاهش قیمت ها در این حوزه اشاره می کنم.

وی اظهار کرد: باید کنسرسیومی متشکل از وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و قوه قضائیه تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه  2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی  است، خاطرنشان کرد: دولت چه برنامه ای برای تعیین تکلیف مسکن های احتکار شده دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور گفت: با افزایش قیمت های سرسام آور جرایم شهرداری ها به ازای اضافه بنا چگونه می خواهیم قیمت مسکن را کنترل کنیم. بافت فرسوده شهری زیر مجموعه شهرداری ها و وزارت کشور است این در حالی است که این بخش به کلی رها شده است.

وی ادامه داد: پروانه رایگان یک مخروبه را به برج تبدیل نمی کند و باید زیرساخت های لازم را باید در بافت فرسوده ایجاد کنیم.

مقصودی تصریح کرد: عملکرد تامین اجتماعی در صدور پروانه و پول های مفت و مجانی که از مردم دریافت می کند و در عین حال خدماتی ارائه نمی شود باید توسط رئیس جمهور و وزرای کشور، کار و رفاه اجتماعی تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تاکید کرد: اگر به دنبال کاهش قیمت مسکن هستید باید سایه تامین اجتماعی را از سر ساخت و سازها برداریم، کلانشهرها در حال حاضر به صورت افقی رشد می کنند.

مقصودی ادامه داد: اراضی داخل شهر قابل خرید و فروش نیست و دولت توان نظارت بر اراضی اطراف شهر را ندارد بنابراین دلالان این اراضی را در بنگاه های غیرقانونی می فروشند در نتیجه سکونت های غیر رسمی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تاکید کرد: در شهرهای بزرگ حاشیه نشینی افزایش پیدا کرده است برای ساماندهی این جمعیت باید شهرک های اقماری ساخته شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.