| کد خبر: 186621 |

انتقاد از عدم عزم جدی وزارت راه و شهرسازی در تأمین مسکن

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و برخورد با متخلفان این بخش، عزمی ندارد و این موضوع موجب شده که مالکان مساکن، قیمت را به میزان دلخواه خودشان بالا ببرند.

تین نیوز

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و برخورد با متخلفان این بخش، عزمی ندارد و این موضوع موجب شده که مالکان مساکن، قیمت را به میزان دلخواه خودشان بالا ببرند.

علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: متأسفانه به علت افزایش قیمت مسکن به ویژه تشدید نرخ اجاره بها، امروز خانواده ها عملا مستأصل شده اند و بخش کثیری از مردم توان انعقاد قراردادهای جدید اجاره مسکن را ندارند.

تشدید حاشیه‌نشینی نتیجه افزایش قیمت لجام‌گسیخته مسکن

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن به ویژه تشدید نرخ اجاره موجب شده که خانوارهای ضعیف و متوسط نتوانند در کلانشهرها خانه اجاره کنند و این مسئله بر تشدید حاشیه نشینی در اطراف شهرها دامن زده است.

وی افزود: در شرایط کنونی مردم نسبت به نبود نظارت بر بازار مسکن و افزایش غیرمنطقی قیمت ها به ویژه در حوزه اجاره معترض بوده و خواهان آن هستند که دولت با متخلفان و سودجویان برخورد جدی کند.

وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن عزمی ندارد

یارمحمدی ادامه داد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و برخورد با متخلفان این بخش، عزمی ندارد و این موضوع موجب شده که مالکان مساکن، قیمت را به میزان دلخواه خودشان بالا ببرند و هیچ دستگاه نظارتی در این بخش فعال نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته، برای تولید گسترده مسکن برنامه ریزی کرد، اما وقوع بحران سیل تمام اقدامات و برنامه های وزارتخانه را تحت شعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر تعهدات دولت و وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن تا پایان دولت دوازدهم عملیاتی و محقق نشود، باید بار دیگر شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار مسکن خواهیم بود.

یارمحمدی افزود: با توجه به حجم تقاضای زوجین جوان، تقاضا برای اجاره یا خرید و فروش مسکن روز به روز در حال افزایش است و امروز شاهدیم که میزان تولید مسکن بسیار پایین تر از میزان تقاضا است و این مسئله بر افزایش قیمت ها اثر گذاشته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا این کمیسیون در هفته های پیش روی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی می خواهد تا با حضور در نشست کمیسیون، نسبت به وضعیت کنونی بازار مسکن توضیحات خود را ارائه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.