| کد خبر: 186264 |

آمادگی دانشگاه‌های اتریش برای احیای بافت سنتی بوشهر

استاد برجسته دانشگاه اتریش گفت: جامعه دانشگاهی اتریش در صورت درخواست ایران برای همکاری در احیای بافت قدیم شهر بوشهر آماده است.

تین نیوز

استاد برجسته دانشگاه اتریش گفت: جامعه دانشگاهی اتریش در صورت درخواست ایران برای همکاری در احیای بافت قدیم شهر بوشهر آماده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، هرمن کنو فلاخر روز دوشنبه در بوشهر افزود: احیا، سرزندگی، رونق تجاری اقتصادی بافت های تاریخی ایران همانند بافت قدیم شهر بوشهر نیازمند خروج ویروس مخرب خودرو از این بافت است.

وی یادآورشد: در اروپا نیز درچند دهه تجربه شد که برخی از خانواده های دارای کودک بخاطر تردد خودروها در بافت قدیمی محل زندگی خود از این محدوده کوچ کردند ولی با رفتن خودروها از بافت دوباره به محل سابق زندگی خود بازگشتند.

وی بیان کرد: در بافت های قدیمی بر اساس میراث کهن، معرفت نیاکان به محیط، اقلیم و سبک زندگی، شهرسازی بسیار هوشمندی براساس معیارهای پایدار خلق شده است.

کنوفلاخر گفت: در این مدل شهرسازی به دلیل تسهیل دسترسی ها و کوتاه شدن مسیرها استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی زمان تردد را طولانی نمی کند.

وی ادامه داد: معماری خاص کوچه های کم عرض با دیوارهای بلند و پرسایه مانند بوشهر نیز شرایط سخت تری به لحاظ گرما نسبت به طراحی به اصطلاح شهری امروز ایجاد نمی کند.

کنوفلاخر افزود: با این وجود چنانچه در شهر بوشهر که در مقطعی به دلیل گرمای زیاد هوا امکان خارج سازی خودروها از بافت تاریخی وجود ندارد پیاد سازی سیستم حمل و نقل مدرن و بهینه برای ارتقا آسایش شهروندان قابل مطالعه است.

وی یادآور شد: بخش قدیمی شهر فوق العاده است و بطور دقیق به شکلی است که یک شهر باید باشد.

کنوفلاخر ادامه داد: تخریب هایی که در این بافت صورت می گیرد بسیار نگران کننده است و باید قسمت های تخریب شده این بافت احیا شود.

وی اظهار داشت: فرمول موفقیت در این زمینه کارشناسان و متخصصان، دستگاه های اجرایی و رهبران سیاسی هستند که در صورت نبود حتی یکی از آنها این مهم محقق نمی شود.

کنوفلاخر ادامه داد: در این ارتباط باید از دانشجوهای موجود برای تولید کارشناس و متخصصان زبده بخوبی استفاده شود.

وی افزود: براساس تجربه 50 ساله آماده کمک به ایران از طریق ظرفیت جامعه دانشگاهی اتریش هستیم و این بستگی به درخواست ایران دارد.

کنوفلاخر افزود: در این ارتباط امسال برنامه هایی برای هند دارم ولی برای سال آینده در صورت وجود درخواست قادر به همکاری با ایران در زمینه احیای بافت های تاریخی هستیم.

این استاد برجسته جامعه دانشگاهی اروپا به همراه هیاتی 30 نفره از کشور اتریش برای شرکت در رویداد بین المللی معماری و تجربه زیست شهری روز شنبه هفته جاری به بوشهر سفر کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.