| کد خبر: 184269 |

◄ ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار و زاهدان

بنیاد مسکن اراضی مورد نیاز خود در زمینه اجرای مسکن اجتماعی ویژه خانوارهای کم برخوردار را از این سازمان دریافت کرده و ما به وظیفه خود در خصوص تعهدی که داشته‌ایم، عمل کرده‌ است.

تین نیوز

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست صمیمانه به مناسبت فرارسیدن نوروز سال 98، از ساخت 400 هزار واحد مسکن در یک اقدام ملی به منظور ساماندهی حاشیه نشینی در سراسر ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی نبیان با اشاره به طرح جامع شهری، اظهار کرد: دبیرخانه این طرح در ادارات راه و شهرسازی تشکیل می‌شود و می‌توانند زمین‌هایی برای دولت تهیه شود و به عنوان بانک زمین در کشور می‌تواند از این ظرفیت برای امورات مورد نیاز استان‌ها بهره گرفت.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این مطلب که، ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد نیز از طریق بازآفرینی شهری ایجاد می‌شود، افزود: دولت منابع خوبی برای بازآفرینی شهری درنظر گرفته است و باید در شهرستان‌ها، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تهیه شود.

نبیان با اشاره به این موضوع که با تائید وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه این کار پیش از پایان سال منعقد خواهد شد، ابراز داشت: تلاش است قبل از پایان سال به تعهد تامین زمین به این منظور انجام شود، گفت: انعقاد این تفاهم نامه اتفاق مثبتی است که در روزهای پایانی سال خواهد افتاد.

وی افزود: به تمام یگان‌های حفاظت  از اراضی استان‌ها ابلاغ شده تا در حفظ و حراست اراضی دولتی اهتمام داشته باشند زیرا عده‌ای به دنبال دست درازی به زمین‌های دولتی باشند.

نبیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به بنیاد مسکن برای کمک به روند احداث بخشی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که برعهده وزارت راه و شهرسازی است، زمین دولتی واگذار می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن، قرار است در این طرح ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود که از حوزه کاری سازمان ملی زمین و مسکن خارج است ولی بخشی از زمین‌های ۱۰۰ هزار واحدی که قرار است بنیاد مسکن احداث و به مردم واگذار کند را سازمان ملی زمین و مسکن تأمین خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه‌های مسکن مهر وابسته به سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این سازمان مسئولیت تعدادی از پروژه‌های شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را برعهده دارد که مهم‌ترین موضوع کمک به تسریع در تکمیل پروژه‌های باقی مانده است. تاکنون برای ۴ استان جشن تکمیل طرح مسکن مهر برگزار کرده‌ایم و با توجه به این‌که در ماه جاری پروژه مسکن مهر خراسان جنوبی پایان می‌یابد در فروردین ماه سال آینده جشن تکمیل مسکن مهر این استان را برگزار خواهیم کرد.

نبیان یادآور شد: پس از ورود اسلامی به وزارت راه و شهرسازی، فرآیند راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان از سازمان ملی زمین و مسکن جدا شده و به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است. این معاونت در حال گذراندن مراحل راه‌اندازی این سامانه است تا از آن رونمایی کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن اراضی مورد نیاز خود در زمینه اجرای مسکن اجتماعی ویژه خانوارهای کم برخوردار را از این سازمان دریافت کرده و ما به وظیفه خود در خصوص تعهدی که داشته‌ایم، عمل کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.