| کد خبر: 183137 |

◄ شتاب بالا در روند تحویل واحدهای مسکن مهر

عملکرد هریک از دستگاه‌ها در این خصوص مشخص شده و در این بین سازمان ملی زمین و مسکن در آخرین گزارشی که ارسال کرد یه رقم 82هزار واحد تکمیل شده رسیده است که نشان دهنده این است که تقریبا توانسته‌اند 98 درصد برنامه خود را محقق کنند.

تین نیوز

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، از شتاب بالا در روند تحویل واحدهای مسکن مهر در چند ماه اخیر، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره‌کل راه‌وشهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به این نکته که، تحویل ۱۵۰ هزار واحد در پایان سال محقق می‌شود، اظهار کرد: با توجه به رشد روند تحویل واحدهای مسکن مهر با توجه به افق تعیین شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ صورت گرفته درخصوص تکمیل واحدهای نیمه تمام در سال 98 و 99 طبق تاکید مقام عالی وزارت، ایشان خواستار اعلام برنامه زمان‌بندی شده شدند.

 در مورد بحث تحویل 150 هزار واحد در سال جاری که تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده است، پس از ابلاغ، جلسات برگزار و سهم هریک از سازمان‌ها مشخص شد. در این تقسیم‌بندی سهم شهرهای بالای25 هزار نفر 84 هزار واحد، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۶ هزار واحد و شهرهای جدید هم مطابق سامانه 50 هزار واحد است که در مجموع 150 هزار واحد را تشکیل می‌دهد.

 عملکرد هریک از دستگاه‌ها در این خصوص مشخص شده و در این بین سازمان ملی زمین و مسکن در آخرین گزارشی که ارسال کرد یه رقم  82هزار واحد تکمیل شده رسیده است که نشان‌دهنده این است که تقریبا توانسته‌اند 98 درصد برنامه خود را محقق کنند.

 خوشبختانه روند تحویل واحدها در چند ماه اخیر شتاب خوبی گرفته و به طور میانگین در این 4 ماه 15 هزار واحد تحویل شده است و با این سیر صعودی انتظار می‌رود تا پایان سال بتوانیم 150 هزار واحد تکلیفی را محقق کنیم.

در فرآیند واگذاری واحدها فروش اقساطی بر تحویل اولویت دارد، یعنی باید ابتدا فروش اقساطی انجام بگیرد و بعد از تقسیط و اخذ دفترچه اقساط تحویل واحد صورت بگیرد. موفقیت در این کار می‌طلبد تا در استان‌ها بررسی کامل از سوی ادارات‌کل صورت بگیرد.

  در اوایل ابلاغ نگرانی‌هایی بابت افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به خصوص مصالح ساختمانی و دستمزدها وجود داشت و  نیز این که نتوانیم به این هدف برسیم. بنابر مصوبه کارگروه مسکن در ریاست جمهوری قرار شد 107 هزار واحد را تا پایان سال تحویل دهیم مشروط بر اینکه اعتبار مصوب در اختیار ما قرار بگیرد. اکنون خوشبختانه از مرز 100ار واحد عبور کرده‌ایم و با این روندی که وجوددارد به نظر می‌رسد بتوانیم به 150 هزار واحد تا آخر امسال دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.