| کد خبر: 174442 |

◄ غرضی: آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی در آغاز راه است

سیدمحمد غرضی، نخستین رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با تأیید عملکرد عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مقابله با فساد در سازمان نظام‌مهندسی گفت: مهندسان باید با شرکت در انتخابات اختیار خود را از دست رانت‌خواران و امضا فروشان بیرون آورند.

تین نیوز

سیدمحمد غرضی، نخستین رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با تأیید عملکرد عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مقابله با فساد در سازمان نظام‌مهندسی گفت: مهندسان باید با شرکت در انتخابات اختیار خود را از دست رانت‌خواران و امضا فروشان بیرون آورند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غرضی بابیان اینکه  گرفتاری مجموعه نظام‌مهندسی اعم از شورای مرکزی، دولت و مجلس این است که مجموعه فوق توانایی آن را که بتوانند نیروهای نظام‌مهندسی را به شغل حلال مشغول کند ندارد گفت: این مجموعه حتی از پس راضی کردند مهندسان و تأمین معیشت آن‌ها عاجز است. درحال‌حاضر این نهاد تخصصی نتوانسته است به اهداف عالی خود برسد و فنّاوری را وارد ساختمان کند.

او با تأکید براینکه سازمان نظام‌مهندسی باید تجربیات عمر ۳۰ ساله خود را چراغ راه آینده قرار دهد تصریح کرد: این نهاد تخصصی به‌جای اینکه حاکمیت سرمایه‌بر نیروی انسانی را تقویت کند باید به سویی حرکت کند که حاکمیت نیروی فنی در امر ساخت‌وساز تعریف شود.

غرضی چند نمونه از فسادهایی را که آخوندی درحال مبارزه با آن است را برشمرد و گفت: برخی از مهندسان کم‌فروشی می‌کنند و بااینکه پول می‌گیرند ولی وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و باعث می‌شوند تا خریداران به‌جای آنکه ساختمان را محلی امن تلقی کنند آن را ناایمن بدانند.

او افزود: البته باید درنظر گرفت مسائل و فسادی که درحال‌حاضر موجود است در عرض یکی دو روز و یا یک دولت خاص به وجود نیامده بلکه به‌صورت مستمر تداوم‌یافته است به هر صورت باید اقدامات ضد فساد و اصلاحاتی که در این زمینه وزیر راه و شهرسازی فعلی شروع کرده است تداوم یابد.

غرضی با تأکید براینکه  فسادهای رایجی که در سازمان نظام‌مهندسی وجود دارد ناشی از این است که به‌جای اینکه فنّاوری صحبت کند فساد در مجموعه حرف اول را می‌زند، اظهارکرد: اقدامات آخوندی در این زمینه گام‌های ابتدایی این مسیر است، البته ناگفته نماند که بنده وارد دعواهای سیاسی نمی‌شوم. در ابتدای تشکیل سازمان نظام‌مهندسی اهداف ما کمک به ورود فنّاوری در ساختمان بود اما امروزه این سازمان از چنین هدف والایی دور و منجر به گرفتاری‌های اشخاص شده است.

اولین رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان بابیان اینکه یک عده‌ای در سازمان نظام‌مهندسی مقصر هستند گفت: همین چرخه مذکور باعث می‌شود تا دائم آدم‌هایی دررفت و آمد باشند و این سازمان را به فساد بکشانند زیرا آن‌ها هدف اصلی این سازمان را گم‌کرده‌اند.

او درزمینهٔ اخبار منتشرشده در مورد جعل مدرک رئیس سابق سازمان نیز گفت: این شخص برای خود جهنم دنیا و آخرت را از پیش خریداری کرده است و خدا به ملتی رحم کند که مسئولین آن دچار فساد شده‌اند و تازه باید توجه کرد که این مسئله شاید به‌تنهایی و یک مورد نباشد و ده‌ها نفر نیز با جعل مدرک شروع به کار مهندسی کرده باشند.

غرضی در ادامه گفت: مهندسان جمهوریت را قدر نمی‌دانند و با شرکت نکردن در انتخابات نظام‌مهندسی حقوق خود را ضایع کرده و باعث عدم ارتقا خود و دیگران می‌شوند که همین امر توانایی همکاری و همدلی را از جامعه مهندسان سلب کرده است. افزون براین باعث فسادهای گسترده شده و یا اینکه جعل مدرک را رایج کرده که آسیب‌های بسیار جبران‌ناپذیری را برای مردم به وجود می‌آورد.

او افزود: به‌جای آنکه قاطبه مهندسان در انتخابات شرکت کنند و باعث رقابت سالم در آن شوند که منجر به ورود فنّاوری به کشور شود گرفتاری‌های این مرزوبوم را افزون کرده و اختیار خود را به دست رانت‌خواران و امضا فروشان و غیره می‌دهند که نباید فراموش کرد این قول الهی است که  کسانی که نعمت خدا را شاکر نباشد نعمت از آن‌ها سلب می‌شود.

 غرضی در پایان گفت: به‌طور مثال از ۱۲۰ هزار عضو نظام‌مهندسی تهران به‌دلیل عملکرد بد و ضعیف مدیران فقط هفت الی هشت‌هزار نفر در انتخابات دوره‌ای نظام‌مهندسی شرکت می‌کنند که آن‌ها نیز به‌نظر می‌آید با خریدوفروش رأی همراه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.