| کد خبر: 171191 |

◄ آخوندی خبر داد: معافیت‌ مالیاتی برای ساخت واحدهای کوچک‌

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران در جمع خبرنگاران گفت: آمارها نشان می‌دهد در ماه‌های اولیه سال به سمت توسعه و رونق بیشتر در بخش مسکن حرکت کرده‌ایم. صنعت ساختمان یکی از صنایع پشتیبان برای بخش مسکن و ساختمان‌سازی است که می‌تواند هم به صنعت کمک کند و هم اشتغال خوبی را ایجاد کند.

تین نیوز

صنعت ساختمان با توجه به رونق بازار مسکن می‌تواند به‌عنوان پشتیبان بخش مسکن عمل کند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب گفت: آمارها نشان می‌دهد در ماه‌های اولیه سال به سمت توسعه و رونق بیشتر در بخش مسکن حرکت کرده‌ایم. صنعت ساختمان یکی از صنایع پشتیبان برای بخش مسکن و ساختمان‌سازی است که می‌تواند هم به صنعت کمک کند و هم اشتغال خوبی را ایجاد کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران در جمع خبرنگاران این نمایشگاه را بسیار بزرگ و ارزشمند توصیف کرده و گفت:  ۷۵۵ شرکت داخلی و ۱۵۱ شرکت خارجی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این نمایشگاه شرکت کردند.

آخوندی برگزاری این نمایشگاه را نشان از توان تولیدی خوب ایران در صنعت ساختمان دانست و افزود: در حوزه‌های مختلف، کارهایی که تولید می‌شود هم ازنظر فناورانه و هم ازنظر زیبایی و طراحی کاملاً قدرت رقابت بین‌المللی دارد و خوشبختانه اغلب صنعتگران بازار بین‌المللی نیز دارند.

او ادامه داد: این نشان می‌دهد صنعت ساختمان از آن دسته صنعت‌هایی است که می‌توان برای افزایش رشد ملی و توسعه صنعتی ایران روی آن حساب کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در صحبتی که با تولیدکنندگان داشتم، متوجه شدم اغلب آن‌ها بازار بین‌المللی دارند و می‌توانند محصولات خود را به کشورهای همسایه و دیگر کشورها صادر کنند.

آخوندی در ادامه به سیاست‌گذاری برای بخش مسکن اشاره کرد و گفت: ابتکارات زیادی  را در دستور کار داریم. هم برای بازار اجاره لایحه‌ای را ارائه دادیم و هم اقداماتی مانند مالیات و خانه‌های خالی و همچنین معافیت‌های مالیاتی برای ساخت واحدهای کوچک‌ که بیشتر مورد نیاز بازار است، انجام‌شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اجاره این واحدها در بازار نیز معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم.

او در پایان گفت: پیشنهاد‌ها و ابتکارات مختلفی ارائه‌شده و اکنون مراحل تصویب خود را در شورای‌عالی پول و اعتبار و نهادهای دیگر طی می‌کند.

صبح امروز هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

۸۵۵ تولیدکننده داخلی و ۱۵۱ تولیدکننده خارجی از ۲۱ کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران از ۱۵ الی ۱۸ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.