| کد خبر: 11145 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

لزوم اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان در کشور به صورت جدی

تین نیوز |معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن اجرایی شدن مقرارت ملی ساختمان در دستور کارهای جدی را خواستار شد و گفت: ادارات کل مرتبط با ساخت و ساز باید زمینه اجرایی شدن این صنعت را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، شکرچی، زاده معاون وزیرراه و شهرسازی، در نشست مشترک با مدیران کل ادارات تابعه راه و شهرسازی درخراسان شمالی گفت: اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان باید جزو دستور کارهای جدی نهادی مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: در این میان ادارات کل مرتبط با ساخت و ساز باید زمینه اجرایی شدن این صنعت را در کشور فراهم کنند چراکه خود ما این صنعت را تولید و متولی آن هستیم.

شکرچی زاده با بیان اینکه مسیری که الان دنبال می کنیم مارا به جایی نمی رساند و با اشکالات جدی مواجه است، خاطرنشان کرد: بایستی روش های را با هدف ارتقای بهروری جستجو کرد.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و بومی در مسائل ساخت و ساز باید لحاظ شود تصریح کرد: باید براساس این شرایط در استان ها و مناطق مختلف کار پیش برد.

وی با اظهار اینکه دید روشنی از ظرفیت های دانشگاهی استان ندارم گفت: ارتباط با دانشگاه در همه حوزه های مرتبط می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی متذکر شد: باید به اساتید دانشگاه فرصت داد و به آنها اطمینان کرد تا کارایی مناسبتری در کلاس داشته باشندچراکه اگر یک استاد دانشگاه کار اجرایی کرده باشد می تواند بهتر وارد کار شود و به دانشجویان آموزش دهد.

وی از استادان دانشگاه خواست وارد مسائل شوند و دریک اتاق فکر با ادارات کل با دید تخصصی پروژه ها را تعریف کنند. شکرچی زاده با اشاره به در نظر گرفتن 6 درصد تولید ناخالص ملی برای کار تخقیقاتی در کشورهای پیشرفته خاطرنشان کرد: متاسفانه این رقم در کشور ما به زحمت به یک درصد می رسد و نگاه به تحقیق نگاهی صرفا تکلیفی و تشریفاتی است.

وی تعریف پروژه تحقیقاتی یک مقوله جدی دانست و بیان کرد: بحث اجرایی آنقدر ما را درگیر کرده که به این مسئله کمتر توجه شده درصورتی که هیچ وقت نباید خود را از مقوله تحقیق دور بدانیم.

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به تدوین سایت گذاری در بحث کارهای اجرایی و مطالعاتی توسط مرکز تحقیقات، گفت:مرکز تحقیقات در تمامی زمینه های جاده ای، هوایی، ریلی، شهرسازی ، مسکن و حمل و نقل نقش موثری دارد و سیاست گذاری های سیستم را تدوین می کند.

وی از مرکز تحقیقات به عنوان جایگاه یاد کرد که هدایت گری برای استان ها دارد و با روز رسانی کارها و برنامه های اجرایی نقاط قوت و ضعف را بررسی تا از تمام ظرفیت ها استفاده کند.

بدیعی مقدم متذکر شد: متاسفانه در بسیاری از کار ها می شد با دقت نظر بیشتر برای اجرای کارتحقیقاتی کارهای اجرایی را به درستی پیش برد و مشکلاتی که امروز در برخی پروژه ها و برنامه های کاری داریم از بین برد.

وی تصریح کرد: مروری به گذشته نشان می دهد کارهای که برمبنای کار حقیقاتی اجرا می شود از قابلیت مناسب برخوردار و اثر بخشی بیشتری درجامعه در جهت خدمت رسانی به مردم دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.