| کد خبر: 189398 |

دستگاه زبرسازی سطح آسفالت در اراک تولید شد

: دستگاه زبرسازی سطح آسفالت نخستین بار در کشور با استفاده از توان متخصصان داخلی در این شرکت و با حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی تولید و روانه بازار شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آلیانوین راه پیشرو گفت: دستگاه زبرسازی سطح آسفالت نخستین بار در کشور با استفاده از توان متخصصان داخلی در این شرکت و با حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی تولید و روانه بازار شد.

به گزارش تین نیوز ببه نقل از ایرنا، «بهنام احمدلو»  افزود: دانش فنی ساخت این دستگاه پیش از این در اختیار کشورهای آلمان و آمریکا بود و به دلایل مختلف واردات این ادوات به کشور با مشکلاتی روبه رو می‌شد که با مطالعه گسترده گروه متخصصان این شرکت فناوری آن بومی سازی شد و آماده کار در جاده‌های کشور است.

وی ادامه داد: هزینه تولید دستگاه زبرسازی سطح آسفالت با فناوری داخلی سه میلیارد ریال است و امکان تولید انبوه و صادرات این محصول نیز در شرکت آلیا نوین راه پیشرو وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آلیانوین راه پیشرو اضافه کرد: کاربری این دستگاه برای زیر سازی سطح آسفالت در جاده‌ها و به خصوص در پیچ‌های جاده‌ای است به طوری که در حاشیه راه به صورت اصولی توسط این دستگاه شیارهایی ایجاد می‌شود و هنگام خواب آلودگی و انحراف احتمالی خودرو، راننده را هوشیار می‌کند.

احمدلو اظهار داشت: دستگاه پیام رسان آشکارساز جاده‌ای نیز در اجرای طرح‌های عمرانی جاده‌های کشور کاربرد دارد که توسط این شرکت تولید و روانه بازار شده است.

وی افزود: هزینه ساخت دستگاه پیام رسان آشکار ساز جاده‌ای ۵۰۰ میلیون ریال بود و چهار دستگاه دیگر نیز در دست تولیداست.

مدیرعامل شرکت آلیا نوین راه پیشرو اراک اظهار داشت: دستگاه خط پاک کن جاده‌ای نیز با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال در این شرکت تولید شده و با ساخت آن ایران در زمینه این ادوات جاده‌ای به خودکفایی رسیده است.

احمدلو توضیح داد: دستگاه خط پاک کن جاده‌ای پیش از این از آمریکا و آلمان وارد کشور می‌شد.

وی بیان کرد: وجود تحریم‌ها اگرچه مشکلاتی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته اما، با ایده پردازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فرصت برای رشد دانش فنی مهیا شده است.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه ۱۳۸۲، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

شمار شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به ۷۶ شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.