برنامه های پیش روی شرکت مترو تهران در ماههای پیش رو
شبکه مترو پایتخت در ماه های پیش رو ، افتتاحیه های متعددی را شاهد خواهد بود و ایضا اتفاق های مهمی خصوصا در زمینه شروع عملیات اجرایی سایر خطوط جدید و همچنین تکمیل نواقص خطوط هفتگانه در حال بهره برداری را محقق خواهد دید.
شبکه مترو پایتخت در ماه های پیش رو ، افتتاحیه های متعددی را شاهد خواهد بود و ایضا اتفاق های مهمی خصوصا در زمینه شروع عملیات اجرایی سایر خطوط جدید و همچنین تکمیل نواقص خطوط هفتگانه در حال بهره برداری را محقق خواهد دید.
به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، برخی از مهمترین برنامه های اجرایی شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی تهران در ۳ ماهه پایانی امسال و همچنین نیمه نخست سال آینده به شرح ذیل است ؛
۱. تکمیل تونل ۴۲۰۰ متری پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و تست گرم مسیر ( از ایستگاه فرهنگسرا تا ایستگاه پردیس مسافری شرق ) که به معنای اتصال پایانه جدید شرق به شبکه مترو پایتخت است ( نیمه نخست سال ۱۴۰۵ )
۲. بهره برداری از فاز نخست پایانه آزادگان در خط ۳ مترو و افتتاح ورودی های جدید ایستگاه های خواجه عبدالله انصاری و شهید زین الدین در این خط ( طی دوره ششم مدیریت شهری )
۳. بهره برداری از فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ ( زمستان ۱۴۰۴ ) به همراه ورودی های شمالی و شرقی ایستگاه علامه جعفری ( ادامه بخش غربی خط ۴ ) و همچنین گالری ارتباطی خطوط ۲ و ۴ مترو در ایستگاه شادمان ( تا پایان سال جاری ). در خط ۴ ، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ادامه بخش های شرقی و غربی این خط نیز طی دوره کنونی مدیریت شهری پیش بینی می شود.
۴. افتتاح ایستگاه سرباز ( در دی ماه ۱۴۰۴ ) و گالری ارتباطی سکوی خط ۶ به سالن بلیت فروشی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور در خط ۷ مترو ( نیمه اول سال ۱۴۰۵). همچنین ایستگاه میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در بخش توسعه جنوبی خط ۶ طی دوره ششم مدیریت شهری به بهره برداری رسیده و افتتاح ورودی دوم ایستگاه امام حسین (ع) در این خط برای ایام دهه فجر امسال پیش بینی می شود.
۵. بهره برداری از ایستگاه پایانی بدنه اصلی خط ۷ مترو به نام ایستگاه ورزشگاه تختی ( در زمستان ۱۴۰۴ ) به همراه ورودی دوم ایستگاه هلال احمر ( اوایل دی ماه سال جاری ) ، ورودی دوم ایستگاه چهل تن دولاب ( تا پایان سال ۱۴۰۴ ) ، ورودی جدید شرقی ایستگاه شهدای پانزدهم خرداد ( دی ماه ۱۴۰۴ ) و ورودی دوم ایستگاه میدان کتاب از خط ۷ ( ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۵ ).
۶. آغاز عملیات اجرایی خط ۸ مترو ( از خطوط جدید شبکه مترو تهران ) ( تا قبل از پایان سال ۱۴۰۴).
۷. آغاز عملیات حفاری و ساخت تونل فاز نخست خط ۹ مترو ( از خطوط جدید شبکه مترو تهران ) با دستگاه حفار مکانیزه از کارگاه دولت آباد و همچنین حفاری جبهه دوم از کارگاه چیتگر ( به روش ایرانی - اتریشی ) ( در زمستان ۱۴۰۴ ). همچنین کارخانه تولید سگمنت نیز آماده تامین قطعات پیش ساخته بتنی مورد نیاز برای ساخت تونل این خط شده است.
۸. آغاز عملیات حفاری و ساخت تونل قطعه دوم خط ۱۰ مترو از کارگاه جنت آباد با دومین دستگاه حفار مکانیزه مونتاژ شده در این خط ( زمستان ۱۴۰۴ ) و تسریع روند حفاری و احداث تونل قطعه نخست این خط از ایستگاه دریاچه شهدای خلیج فارس ( چیتگر ) تا رسیدن به مرز حداقل متراژ ۳ کیلومتر ( طی این دوره مدیریت شهری ).
۹.انعقاد قرارداد احداث خط ۱۱ مترو تهران و شروع عملیات اجرایی این خط ( در دوره ششم مدیریت شهری پایتخت ).