| کد خبر: 267921 |

عملیات حفاری قطعه نخست خط 11 به روش اتریشی انجام می شود

عملیات حفاری تونل در قطعه اول پروژه احداث خط11 متروتهران به روش اتریشی و با ماشین آلات مربوطه صورت خواهد پذیرفت اما در فازهای بعدی، اولویت مدیران شرکت مترو استفاده از دستگاه حفار مکانیزه یا همان تی بی ام است

تین نیوز

عملیات حفاری تونل در قطعه اول پروژه احداث خط11 متروتهران به روش اتریشی و با ماشین آلات مربوطه صورت خواهد پذیرفت اما در فازهای بعدی، اولویت مدیران شرکت مترو استفاده از دستگاه حفار مکانیزه یا همان تی بی ام است

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) مهندس "هاشم روحانی" مجری خط ۱۱ مترو تهران در مورد آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۱۱ مترو گفت: برای حفاری تونل های شهری، معمولا چند روش وجود دارد؛ یکی از این روش ها، روش حفاری مکانیزه تمام مقطع است که به آن حفاری با دستگاه TBM گفته می شود؛ این دستگاه ضمن حفاری مسیر، سازه تونل را هم احداث می کند.

اما یک روش دیگر برای حفر تونل، روش اتریشی یا همان NATM است که آن هم با ادوات و ماشین آلات حفاری انجام می شود اما تمام مقطع نیست. درواقع زمانی از این روش استفاده می شود که یا به دلیل محدودیت های فنی امکان استفاده از دستگاه حفار مکانیزه نیست و یا خود دستگاه تی بی ام موجود نیست زیرا تعداد این قبیل دستگاه ها در کشور محدود است .

حفاری تونل مترو

روحانی با بیان این موضوع که برای حفاری تونل های مترو روش دستی نداریم، ادامه داد: با توجه به تاکید مدیریت شهری جهت احداث و بهره برداری از خطوط جدید در کوتاهترین زمان ممکن، در حال حاضر صرفا قطعه اول خط ۱۱ به دلیل الزام رسیدن به زمان بندی مورد نظر جهت بهره برداری، به روش NATM حفاری خواهد شد. در این روش که به روش اتریشی معروف است، پیشروی حفاری به صورت مرحله ای (ابتدا طاق، سپس پله و درنهایت کف بند) خواهد بود. بدیهی است عملیات اجرایی سایر قطعات این طرح با اولویت حفاری مکانیزه و به شرط رعایت زمان بندی مصوب در دستور کار قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.