| کد خبر: 264824 |

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز، ۴۲۰ میلیون یورو اعتبار به صورت تسهیلات فاینانس لازم است.

تین نیوز

در صدوشصت ویکمین جلسه پارلمان شهری تبریز دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تأمین خط دوم قطار شهری تبریز به تصویب شورا رسید.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در جریان برگزاری این جلسه اظهار کرد: برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز، ۴۲۰ میلیون یورو اعتبار به صورت تسهیلات فاینانس لازم است.

وی افزود: ۵۰ درصد این اعتبار از طریق اوراق بانکی و ۵۰ درصد دیگر نیز با حمایت دولت تأمین می شود.

شهردار تبریز از پیگیری تحقق تسهیلات فاینانس مورد نیاز اجرای خط دو مترو تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: قرارداد ۴۲۰ میلیون یورویی خرید تجهیزات خط دو مترو تبریز به صورت فاینانس با طرف چینی منعقد شده است. طبق پیگیری های مدیریت شهری تبریز در کنار نمایندگان استانی مجلس برای تخصیص اعتبار فاینانس پروژه خط دو مترو، خرید سیستم سیگنالینگ به همراه واگن ها محقق می شود.

هوشیار تاکید کرد: با طرف چینی قرارداد ارزی خرید تجهیزات به ارزش ۴۲۰ میلیون یورویی منعقد شده است و ضرورت دارد تأمین مالی این قرارداد تسریع شود.

وی از ارتقای رتبه کشوری بهره مندی از فاینانس خارجی شهرداری تبریز خبر داد و تصریح کرد: شهرداری تبریز با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان استانی توانسته است از رتبه ششم به رتبه اول کشوری ارتقا پیدا کند. مکاتبات لازم برای تأمین این اعتبار صورت گرفته است و با به روزرسانی مصوبه ها، مجوزهای وزارت کشور و شورای پول روند اجرای تأمین اعتبار تسریع خواهد شد.

شهردار تبریز ادامه داد: خط دو پروژه متروی تبریز طراحی شده و نیازها و تجهیزات آن نیز مشخص است و باید روند انتقال ارزی قرارداد خرید تجهیزات، واردات و ترخیص هرچه زودتر انجام شود تا بتوانیم طبق وعده ها و زمان بندی پایان این پروژه، شهروندان از خدمات خط دو مترو تبریز بهره مند شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.