| کد خبر: 264100 |

◄ تامین برق پایدار و یک ورودی جدید برای خط 3 مترو

با بهره برداری از یک هواکش میان تونلی دیگر ، چهاردهمین هواکش خط 3 مترو وارد مدار سرویس دهی شد ؛ برای راه اندازی هواکش مذکور ، حدود 70 میلیارد تومان هزینه شده است .

تین نیوز

با بهره برداری از یک هواکش میان تونلی دیگر، چهاردهمین هواکش خط 3 مترو وارد مدار سرویس دهی شد؛ برای راه اندازی هواکش مذکور، حدود 70 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "آزاد اکبری" مجری خط 3 مترو در مورد روند رفع نواقص این خط طی ماه های اخیر گفت : یکی از ملزومات ضروری بهره برداری ایمن از ایستگاه های مترو، موضوع هواکش های میان تونلی است که به افزایش کیفیت هوای ایستگاه ها کمک می کند.

هواکش بین ایستگاه های منیریه و تئاتر شهر که از امروز راه اندازی می شود، حدود 50 میلیارد تومان در بخش ساختمانی و 20 میلیارد تومان در قسمت تاسیسات و تجهیزات هزینه برده است.

نکته مهم آنکه تمام اقدامات تجهیزاتی این هواکش در سال جاری صورت پذیرفته و سعی داریم تا قبل از پایان سال جاری، در صورت تامین به موقع منابع مالی، دو هواکش میان تونلی دیگر را نیز افتتاح کنیم.

در کنار این هواکش ها، یک هواساز نیز در نیمه شمالی خط 3 مدنظر قرار گرفته تا امسال به بهره برداری برسد.

اکبری در ادامه به مقوله مهم داخلی ساز حداکثری تجهیزات شبکه مترو اشاره کرد و افزود : در فرآیند تکمیل هواکش میان تونلی اخیر ، شرکت پیمانکار تجهیزات ، اقدام به بومی سازی برخی تاسیسات از جمله درایو تابلوهای مربوط به تنظیمات هواکش کرد که هم هزینه کلی کار را تا حدود 20 درصد تعدیل کرده و هم وابستگی به واردات تجهیزات خارجی را کاهش داده است.

مجری خط 3 در پایان صحبت های خود گفت : در بحث تامین برق پایدار خط 3 ، احداث یک ورودی جدید و راه اندازی سیستم اسکادای این خط، اقدامات قابل قبولی طی ماه های اخیر صورت پذیرفته و امیدواریم در 3 ماه آینده ، افتتاحیه های متعدد و همچنین رفع بخش دیگری از نواقص خط 3 را شاهد باشیم.

برق خط 3 مترو

هواکش مترو خط 3 - 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.