| کد خبر: 260974 |

◄ شبکه مترو تهران در آستانه افتتاح 5 ایستگاه جدید

پیشرفت عملیات اجرایی پروژه های ساخت ایستگاه های جدید در خطوط مختلف شبکه مترو تهران، منجر به تکمیل قریب الوقوع 5 ایستگاه و اضافه شدن آنها به امکانات حمل و نقل عمومی پایتخت شده است.

تین نیوز

ترتیب انتظار می رود به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های شهران، شهر زیبا و کوهسار (همگی در خط 6)، میدان کتاب (خط 7) و همچنین ایستگاه مترو شهر جدید پرند باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت مترو پایتخت با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب حمایت مراجع ذیربط مبنی بر تامین منابع مالی و تلاش پیمانکاران، مشاوران و همکاران شرکت مترو تهران، موعد بهره برداری از 5 ایستگاه جدید بزودی فراخواهد رسید.

وی افزود: در همین راستا ایستگاه میدان کتاب که یکی از زیباترین ایستگاه های شبکه مترو به شمار آمده و آخرین ایستگاه از بخش منتهی الیه شمال غربی خط 7 به حساب می آید، به همراه 3 ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار از قطعه شمالی خط 6 و نیز 5.5 کیلومتر مسیر تونلی این خط در مهر ماه تقدیم شهروندان پایتخت خواهد شد.

 هرمزی در ادامه به روندآماده سازی خط مترو پرند اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل یک ایستگاه و 19 کیلومتر مسیر رفت و 19 کیلومتر مسیر برگشت، عملا هفته های پایانی روند تکمیل خود را طی می کند و تجهیزات باقی مانده آن نیز در حال تهیه و نصب است.

او تاکید کرد: در مورد تامین نیروی برق ثابت و مطمئن پروژه نیز مذاکرات لازم با وزارت نیرو صورت پذیرفته تا به موجب استقرار و راه اندازی دو فیدر برق 7 و نیم مگاواتی، مهمترین بخش باقی مانده خط مترو شهر جدید پرند تعیین تکلیف شود. در مجموع امیدواریم با هماهنگی های به عمل آمده و انجام تعهدات نهادهای دولتی، بزودی خط مترو پرند نیز راه اندازی شود تا انتظار طولانی مدت شهروندان این شهر پایان پذیرد.

گفتنی است در روزهای باقی مانده از شهریور ماه، پست برق جنوبی خط 6 (پست کیانشهر) به بهره برداری رسیده و همچنین تست گرم مسیر 5.5 کیلومتری قطعه شمالی خط 6 که پیش نیاز راه اندازی 3 ایستگاه جدید در این خط می باشد، انجام خواهد شد.

خط 5 مترو 1

خط 5 مترو 2

خط 5 مترو 5

خط 5 مترو

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید حمید هاشمی 0 0

    شبکه مترو تهران همین الان اگه امکاناتش بیشتر بشه و قطار بیشتری باشه میتونه تا دو برابر ظرفیت فعلی مسافر جابجا کنه و عملا ترافیک تهران رو کاهش بده ای کاش همونطور که تمرکز رو روی ایجاد ایستگاه های جدید می‌گذارید برای خرید قطار و واگن هم بودجه بیشتری بگذارید بعضی ایستگاه ها تا 15 دقیقه هم معطل شدم

    • ناشناس 1 1

      ساخت شبکه مترو شامل تونل ها , ایستگاه ها و ... دست خودمان است در بخش تجهیز هم بومی سازی خوبی صورت گرفته اما در بخش ناوگان نیاز به خرید و واردات داریم و این خرید و واردات به دلایل شرایط کشور سخت است تا زمانی که قطار ملی مترو به تولید و بعد به تولید انبوه برسد که با توجه به بومی سازی خوبی که شده آن زمان این مشکل کسری ناوگان که در همه شهرها هم دیده می شه به شکل کامل برطرف خواهد شد تا آن موقع اما نمی شود عملیات ساخت ایستگاه ها و حفر تونل ها و ... را متوقف کرد ضمن اینکه حتی اگر سرفاصله قطارها 20 دقیقه هم باشد برای یکسری از مردم صرف دارد که این زمان را منتظر بمانند اما با هزینه کمتر , سرویسی راحت تر در سرما و گرما و ... و کمتر پیاده سوار شدن در سطح شهر به مقصد خود در سمت دیگر شهر برسند برای همین شهرداری هایی که مفهوم کار جهادی را می فهمند دنبال ساخت تونل مترو با زیرساخت و امنیت کامل و دو ایستگاه در ابتدا و انتهای آن می رن تا گره از کار بعضی از مردم باز بشه بعد خورد خورد ایستگاه های میانی را افتتاح می کنند و کم کم ناوگان را گسترش می دن طبیعتا سر فاصله استاندارد هر 2 دقیقه است اما باید صبوری کرد تا این مترو به استانداردترین حالت خود برسد که کار ساده ایی نیست هم بلحاظ مالی , هم بلحاظ فنی و زمانی که می برد هم بحث های حقوقی , هم بحث های تامین و تجهیز و نیروی انسانی و ...

    • ناشناس 0 0

      ساخت قطار بیشتر شعار تبلیغاتی هست ،

      حالا مسئولان هم دروغ میگن ما هم به رویشان نمی اوریم .

      مگه همینجوری میشه یک شبه بدون زحمت ،بدون زیر ساخت ، با شعار ،تولید کننده قطار شد ،

      اگر واقعا تولید کننده هستیم اول قطعات یدکی همین قطار ها قدیمی مترو تامین کنیم چرا هی به چینی ها التماس میکنیم؟ عجیب نیست تولید کننده قطار از ساخت قطعات یدکی عاجز هست!

  • ناشناس 0 0

    همین ۵ تا ایستگاه قول میدم بعضی هایش تا دهه فجر طول بکشه!

    ببینید ما به چه فاجعه مدیریتی رسیدیم پروژه هایی که قرار بود هفته دولت افتتاح بشه هنوز تمام نشده !

    یعنی خود دولت عملا هفته دولت که باید بیشترین برد تبلیغاتی با این پروژه ها داشته باشد از بهره برداری ان ناتوان هست. گل به خودی هست.

    عملا از لحاظ اجرایی مشکل وجود دارد .


    هفته دولت زمانی به رخ کشیدن قدرت اجرایی دولت بود