| کد خبر: 258923 |

◄ همکاری سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکلات قراردادی پیمانکاران صنعت مترو

بررسی مسائل قراردادی پیمانکاران صنعت مترو و گنجاندن ردیف های پرکاربرد این حوزه در فهرست بهای کالا و خدمات فعالیت های عمرانی، خواسته همیشگی فعالان عرصه حمل و نقل ریلی زیرزمینی بوده و سازمان برنامه و بودجه قصد دارد با رسیدگی به موضوعات مربوطه، مشکلات موجود در این زمینه را رفع و رجوع کند.

تین نیوز

 در راستای آشنایی هرچه بیشتر دست اندرکاران فرآیند تدوین فهرست بهای ردیف های پرکاربرد صنعت مترو با جنس فعالیت های این حوزه و بررسی مشکلات مربوط به قرارداد پیمانکاران مربوطه که عمدتاً ناشی از تغییرات مداوم قیمت کالا و خدمات در طول زمان اجرای پروژه های میان مدت و بلند مدت ساخت و تجهیز شبکه مترو می شود، بازدید مشترک نمایندگان نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه، برخی اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور، مدیران شرکت مترو تهران، پیمانکاران و مشاوران فعال صنعت مترو از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو صورت گرفت و در ادامه، مسائل و مشکلات مرتبط با قرارداد پیمانکاران ذیربط به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهندس پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران که از حاضران در بازدید و جلسه مذکور بود، در این رابطه گفت: خوشبختانه رویکرد سازمان برنامه و بودجه، همکاری حداکثری برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکاران صنعت مترو بوده و در این راستا قرار شد کارگروهی که دبیرخانه آن در شرکت مترو تهران خواهد بود، تشکیل شود.

در این کار گروه با استفاده از تجارب مشاوران ذی صلاح ۱۰۱۷ ردیف پرکاربرد حوزه مترو در فهرست بهای خدمات عمرانی که نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه آن را مشخص کرده است، به مرور زمان گنجانده شده و بسیاری از موضوعات قراردادی پیمانکاران صنعت مترو در کل کشور تعیین تکلیف خواهد شد. از جمله این موارد می توان به فهرست بهای ابنیه، تأسیسات برقی و مکانیکی، راه و باند، تجهیزات و امور بهره برداری اشاره کرد.

 گفتنی است در بازدید صورت گرفته، دکتر شکیبایی معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور، مهندس ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران، مهندس فتحعلی پور مجری خط ۶ مترو و تنی چند از پیمانکاران و مشاوران طرح های مترویی حضور داشتند.

مترو5

مترو3

مترو2

مترو1

مترو

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.