| کد خبر: 256439 |

◄ اتصال خطوط یک و 6 شبکه مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد

جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت پروژه اتصال دو خط مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد و همچنین خط حومه ای تهران گرمسار بین مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران برگزار شد.

تین نیوز

جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت پروژه اتصال دو خط مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد و همچنین خط حومه ای تهران گرمسار بین مدیران شرکت راه آهن و شرکت مترو تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جلسه ای که با حضور علی قارداشی مدیر کل دفتر مهندسی ونظارت تاسیسات زیر بنائی راه آهن، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران و سایر مدیران و دست اندرکاران طرح «ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری» انجام شد، مباحث مربوط به فرآیند تبادل مسافر بین سیستم های حمل و نقل درون شهری، برون شهری و حومه ای در ایستگاه شهر ری تهران مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در توضیح طرح مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری گفت: طبق این طرح، ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی بین خطوط یک و 6 شبکه مترو پایتخت محسوب شده و جنوبی ترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط 6 به شمار می آید، ضمن برقراری ارتباط سازه ای با خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حومه ای راه آهن تهران گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن صورت می پذیرد.

خط 6 مترو1

نظام بهره برداری طرح، اجرای یکپارچه ایستگاه های مترو و راه آهن ، فرصت های سرمایه گذاری در قالب طرح TOD  و ساماندهی اراضی شهری پیرامون مجموعه ایستگاهی ری و در نهایت ایجاد سایر مودهای حمل و نقل همگانی (تاکسی و اتوبوس) در مجاورت این مجموعه، از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه هماهنگی مدیران راه آهن  و شرکت مترو تهران بود.

خط 6 مترو

در این طرح شهرداری منطقه 20 مسئولیت موارد مربوط به طرح TOD  و ایجاد فضاهایی برای استقرار سایر مودهای حمل و نقلی در کنار مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را برعهده دارد.

گفتنی است پیش از این در میدان راه آهن، خط 3 متروی پایتخت با ایستگاه مسافرگیری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آقای علیقارداشی معاون فنی راه اهن شده اند؟؟؟

  • فرداد فرهودی 0 0

    لطفا خبر را اصلاح کنید آقای مهندس علیقارداشی معاون فنی راه آهن نیستند ایشان مدیر کل دفتر مهندسی ونظارت تاسیسات زیر بنائی راه آهن هستند

  • ناشناس 0 0

    حالا راه اهن سریع السیر بسازید بعد دعوای ساخت ایستگاه تبادلی بکنید.


    من که چشمم اب نمیخوره راه اهن برقی و سریع السیر راه بیفته با این اوضاع اقتصادی مملکت،

    همانطور که قاجارها ناتوان از ساخت راه اهن بودند . این توانایی با این بدنه و سیستم دیده نمیشود. حال این را با دولت های سرمایه داری مانند ترکیه امارات قطر کره جنوبی مقایسه کنید