| کد خبر: 254815 |

◄ پست برق جنوبی خط 6 مترو راه اندازی می شود

وقتی صحبت از بهبود راندمان و سطح عملکرد شبکه خطوط مترو پایتخت به میان می آید، باید توجه داشت که افزایش مسیرهای تونلی و ایستگاه های این شبکه مستلزم تامین تجهیزات پشتیبان و همچنین ناوگان حمل و نقلی متناسب با امکانات جدید است تا مشکلی در برآیند سرویس دهی و خدمات خطوط مختلف پیش نیاید؛ یکی از این تجهیزات ضروری، پست های برق مستقل برای هر خط می باشد.

تین نیوز

مجری خط 6 مترو در ارتباط با تامین نیروی برق لازم برای ناوگان حمل و نقلی و همچنین ایستگاه های این خط گفت: به دنبال افتتاح همزمان 4 ایستگاه جدید و افزایش 10 کیلومتری مسیر در حال بهره برداری خط 6 که اواخر سال گذشته رخ داد، لازم است منابع تامین نیروی برق این خط تقویت شده و افزایش یابند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی مزینانی افزود: به همین منظور و با پیگیری های صورت گرفته، به زودی پست برق جنوبی خط 6 موسوم به پست کیانشهر، راه اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: البته برای این خط 3 پست برق 63 کیلوولت در نظر گرفته شده که در محدوده های کیانشهر، خیابان سرباز و خیابان آیت ا... کاشانی واقع شده اند و در آینده نزدیک، 2 پست برق دیگر نیز به مدار اضافه خواهند شد.

مجری خط 6 مترو در ادامه با اشاره به بهره برداری از حدود 64 درصد مسیر و ایستگاه های این خط تا به امروز افزود: احداث ساختمان پست، محوطه سازی پیرامونی و ایجاد دیوارهای حائل، تامین تجهیزات استاندارد مانند GIS، ترانسفورماتورها، تاسیسات مخابراتی و کنترل پست برق فشار قوی، تغذیه کننده ها یا همان فیدرها و همچنین مدارهای انتقال انرژی الکتریکی از جمله مهمترین مواردی هستند که باید در فرآیند ساخت یک پست برق ایجاد شوند و این امور در مورد پست برق جنوبی خط 6 همگی به انجام رسیده اند.

مزینانی گفت: برای احداث پست برق جنوبی خط 6 بیش از 3300 متر حفاری صورت گرفته است تا جریان برق از پست برق مشیریه(متعلق به اداره برق منطقه ای تهران) و از طریق کابل دفنی به پست برق اختصاصی کیانشهر(متعلق به شرکت مترو تهران) انتقال یابد. ضمن اینکه حدود 20 کیلومتر کابل کشی نیز انجام پذیرفته تا خط 6 مترو از یک منبع تغذیه نیروی برق مطمئن برخوردار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.